• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kylskåpskyla?

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Jag har ett nytt kylskåp dometic 7401 som jag tycker tar för lång tid på sej att komma ner till "normal" temp på ca-6-8 grader, igår satte jag igång kylskåpet kl. 17.30 det vat då 26 grader varmt inne i skåpet och 32 grader i husbilen, kl. 20.30 hade det bara gått ner till 18 grader (helt tomt kylskåp). Jag kontrollerade skåpet innan jag gick till arbetet i morse kl. 05.15 och då var det nere på 0 grader (max vrid på temp-vredet) så det fungerar om man ger det många timmar. Men är det normalt att det skall ta så lång tid på sej? ( energikällan var ström).

Mvh
Pilot
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: kylskåpskyla?

Har du någon evakueringsfläkt som tar bort värmen bakom skåpet?
Själv har jag satt dit en ventil ut med en fläkt från en dator (12 v) som styrs av ett vanligt rumstermostat. Är det varmare än 20 grader bakom skåpet går fläkten igång och drar ut varmluften. Att du fick kallt i skåpet på morgonen beror nog inte på tiden utan snarare att det är kallare på nattet så kondensorn på kylskåpet kunde svalna av.
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: kylskåpskyla?

Hej!

Vi hade också problem med att få kallt i kylskåpet, främst när det gick på gasol. Men det löste sig när vi tog bort delar av ventilationsgallret på utsidan. Framför allt måste vi öppna upp det övre gallret, så att värmen kommer ut från baksidan av kylskåpet.

MVH

Home-Car
 
Toppen