• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåpsdemontering

F

F.d. 12639

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 600
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Inredning
Ska försöka fixa så att kylskåpet fungerar på gasol..men får inte ur det från diskbänken,är det någon som har ett tipps

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2025
Intressant tråd farbror Claes! jag har surfat runt på allt trodde jag! Kul med länkar av Dig för Du har uppenbarligen "varit överallt". Ibland svårt att se att det finns tidigare trådar i ämnet så det är bra med Dina kommentarer.
Det är uppenbarligen så att även mycket små partiklar kan stoppa igen gasolmunstycket. För oss hände det i Island och dess tvättbrädor till vägar. 30 - 40 km/t var ibland väl snabbt. Men som sagt munstycket går att komma åt utifrån. Att det skall misstänkas fel på munstycket förutsätter att 12 V och 220V funkar helt OK.
Hälsningar från en annan Claes!

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Jag plockade ut kylen ur vår gamla bil,Dethleff-87. Det är "bara" till att lossna på alla skruvar,slangar,kopplingar osv, osv. Det var till slut en massa saker som låg över hela bilen. När jag sedan fick hjälp med att blåsa rent tändmunstycket så var det "bara" att göra tvärtom. Valde i det läget att koppla bort 12 voltledningarna. Det hade ej funkat tillräckligt. Lycka till.

just nu en vit GAISare:music-icon:

F

F.d. 8406

Guest
Börja med att ta bort de vita plastpluggarna som sitter inuti skåpet, (på sidorna)därefter skruvar du ut skruvarna som finns där (Stjärnmejsel) sedan provar du att dra ut skåpet. Dock kan gasolansl. ovanpå skåpet vara kort, men det brukar gå bra.

Toppen