• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Kylskåpet krånglar i auto läge

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025
Hej
Mitt kylskåp Dometic RM 7655L fungerar ok om jag väljer manuellt mellan 220, gas eller 12 V. När jag ställer
driftlägesomkopplaren i auto fungerar det bra när motorn är avstängd. När jag startar motorn försöker det gå till 12 V men
då bara rasslar det vid vredet. Det går då bra att vrida av och sedan manuellt till 12V läge. Samma sak händer när
jag stänger av motorn och kylskåpet i auto läge. Låter som ett relä som rasslar. Någon som vet var felet ligger.?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Joddå, jag är rätt bra på kylskåp, men kan väldigt lite om skåp med automatiskt energival. Försöker faktiskt välja bort dessa skåp. Gillar manuella val, det ger mig kontroll.

Toppen