• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp!!

F

F.d. 3067

Guest
Hej alla!

Nu vill jag påminna alla om att kolla den lilla burken som vattnet från den automatiska avfrostningen hamnar, den är inte stor och de är ju onödigt att vattnet hamnar där de inte ska vara.

Burken finns innanför det nedre gallret på utsidan av husbilen, slå en koll på detta.

/Gunnar

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Kylskåp!!

Fick själv tipset att leda ut kondensvattnet förra året. Har den stora kylen med stora gallren, förlängde slangen med en slang som finns till batterierna och satte den i ett färdigt fäste på ramen/karmen fanns innanför gallret och vattnet rinner ut emellan gallret och ramen/karmen och det rinner en del vatten fast det varit 8-10 gr på nätterna. Har sett en del som gjort ett litet hål i nätet och gallret och lett ut slangen där.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Kylskåp!!

Många kylskåp har innanför det nedre gallret ett dräneringshål. Det sitter i själva botten på utrymmet bakom kylskåpet. Har man det hålet som mynnar under bilen är det bara att skarva den lilla slangen så den når ner under bilen.

Toppen