• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Brännaren kan inte bli rostig. Däremot skall ni vara försiktig så att ni inte förlorar den lilla metallpackningen som sitter där ni skruvar in röranslutningen för gasen.... Och vad ni än gör så rensa inte det lilla hål i packningen med något metall, risken är att hålet blir större och då är brandrisken stor. Rensa "skorstenen", brännaren och röret..... Då bör det fungera bra..... Lycka till!!
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Brännaren kan inte bli rostig.



2whr1mo.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har hjälpt en del turister med kylen under mina år ute i Eu.... men aldrig jag har sett en rostig brännare :eek: men som du säger det skall nog salt till för att den skall rosta....
Jag står just nu 5 meter till medelhavet med gallren mot sjön.... är det möjligt så står jag alltid nära havet..... men än har inte min brännare visat någon rost :).... men det har det gjort på andra ställen på HB. inte mycket men jag misstänker salten från havet när det blåser rätt mot HB...
 
Toppen