• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåp Thetford 3142

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Hej, skåpet funkar fint på 230 och gas men får inte till 12 volt, är ett automatiskt, nån som vet var man kan mäta så 12 volt kommer fram, Dethleffs Advantage I7501-18
 

Kenneth&stina

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Storuman
Troligen kretskortet baksidan kylskåpet. Brukar synas brännskador på undersida av kretskortet. Inte ovanligt, har själv bytt ut till ett uppgraderat kretskort. Går även att löda om det skadade kretskortet. Det brukar vara säkringshållaren på kortet som det blir en överhettning.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Det är den orange ledningen på baksidan som är D+, enligt bruksanvisning. Vi har samma fel. Hittade en bränd lödning på kretskortet. Har inte bytt, men det är lätt att skruva loss för att titta på kortet. @Hasse o Annika den går bara när motorn är igång alt med AES från solcell. @Kenneth&stina var hittade du ett uppgraderat kort?26258748-7137-4AD0-B54B-20B213060F54_1_201_a.jpeg
 

Vanlife

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32619
Medlemskap
2024
Vi hade liknande fel på våran kyl, 230v och gasol funkade men inte 12v.
Det visade sig tillslut att det var dålig kontakt i jordkabeln i ett kontaktstycke som alla kablar passerade.
Bara lite elektronikspray och klämma ihop skarvhylsan sen har den funkat fint i 4år efter det.

Värt att kolla!
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Har fått svar att det sitter en säkring under lödningen. Säkringen går varm och lödningen går sönder. De uppgraderade korten, till serie N4000 är ändrade. Jag får mitt utbytt till ett 4000 kort.
 
Toppen