• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåp RM 4505 - Iveco Laika 400i

L

Lakia Iveco 400i

Guest
Hur kan man ta bort en kylskåp med frys och ugn ( som sitter fast över frysen) på en Laika ecovip 400i? Kylskåp fungera inte och för att testa det ska jag ta det ut. Men jag ser inte jag kan göra utan lycka back eller på sidan. Har de bygga husbilen runt kylskåpet?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Stefan59

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Hur kan man ta bort en kylskåp med frys och ugn ( som sitter fast över frysen) på en Laika ecovip 400i? Kylskåp fungera inte och för att testa det ska jag ta det ut. Men jag ser inte jag kan göra utan lycka back eller på sidan. Har de bygga husbilen runt kylskåpet?
Jag fick ta bort passagerarstolen fram och ta ut kylen genom framdörren, bökigt men det var enda chansen.
 
L

Lakia Iveco 400i

Guest
Tack för alla svar, nu fungerar det. Det vara stark vind, då flamman Solna de vid start. Dagen efter blir det min gård då fungerade kylskåpet igen. Jag har tagit bort 6 skruvar på sidan av Corren. Men det hjälper inte. Back finns metal rör som siter fast kopplat. Jag har hittat hur jag kan demonstrera hyllan som sitter över ugnen, då det kan vara möjligt att koppla bort röret, men utan skruv jag måste dra ugnen som är fast.skruvat med kylskåpet och det gå inte. En plåt sitter fast limmat mot vägen. Det ser ut att en del är i bo felen, den andra är mellan bo delen och bakdelen av husbilen..???? Och det finns en ventilation lycka utsidan högre delen men inte nere var jag skułle öppna och kolla bränaren. Efter 20 år, var det möjligt att ha en bra brännare utan att kontrollera den som det ska? Väldigt konstigt installation!
Men, hälsningar från Portugal. Vi ska stanna en dag här, Coruche. Service, vatten, och exceptionell el 10 ampere gratis. Jag har 6 uttag för mig, det betyder 60 ampere för mycket och det är gratis. Då ser jag higlar som ha bra här. Vi ska till Svors i morgon för att ser bästa stenar och sedan vidare mot kosten igen söder ut, under Lissabon, Corona fegis är jag lite, då inga Porto eller Lissabon i karta.
Nya regel ska ta fart i Portugal nästa år, kanske i februari,mars. Det blir förbjud att parkera utan för designerade område. Då klippor, strand, och annat fri parkeringsplats ska blir böter.
 
Toppen