F
F.d. 28847
Guest
Är en riktig nybörjare på husbilar, inne på min andra dag nu.
Har fått låna min systers Dethleffs -98 innan dom ens hunnit åka på sin jungfrutur med den.
Första dagen började bra alla vänliga husbilar som hälsar på varandra.
Slutade mindre lyckat, visade sig att all mat i kylen hade blivit varm!
Kylskåpet fungerar fint på 12 & 230v. Trodde att den skulle fungera på gasol, då vi kollat att den brann innan vi åkte. Bara för att den brinner behöver den inte kyla....Det har vi surt fått erfara.
Modellen på kylskåpet är: Dometic C40/110 RM 4280 M
Har tagit isär "skorstenen och rensat denna, väldigt lite sot tycker. Hmm kyler ändå inte!

Försökte ladda upp några bilder på dagens operation gick dock inget vidare från min trötta iPhone.... Nytt försök imorgon.
Lågan är blå. Men hur kraftig ska den vara?
Vad kan det vara för fel? (Syns lite dåligt på bilden)
Hoppas slippa åka på mekonomen och köpa en kylbag när man har ett kylskåp.
Med vänlig hälsning, Kalle med familj!
Har fått låna min systers Dethleffs -98 innan dom ens hunnit åka på sin jungfrutur med den.
Första dagen började bra alla vänliga husbilar som hälsar på varandra.
Slutade mindre lyckat, visade sig att all mat i kylen hade blivit varm!
Kylskåpet fungerar fint på 12 & 230v. Trodde att den skulle fungera på gasol, då vi kollat att den brann innan vi åkte. Bara för att den brinner behöver den inte kyla....Det har vi surt fått erfara.
Modellen på kylskåpet är: Dometic C40/110 RM 4280 M
Har tagit isär "skorstenen och rensat denna, väldigt lite sot tycker. Hmm kyler ändå inte!

Försökte ladda upp några bilder på dagens operation gick dock inget vidare från min trötta iPhone.... Nytt försök imorgon.
Lågan är blå. Men hur kraftig ska den vara?
Vad kan det vara för fel? (Syns lite dåligt på bilden)
Hoppas slippa åka på mekonomen och köpa en kylbag när man har ett kylskåp.
Med vänlig hälsning, Kalle med familj!