• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp electrolux funkar inte på gas....

P

Peter Fasth

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato 2,8
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,8 jtd
Årsmodell Chassie: 1996
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: advantage 5420
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1996
Ämnesområde: Gasol
Hej alla husbilsvänner!
Jag har ett electroluxkylskåp som funkar med batterdrift och med kabel men inte med gasdriften, lågan lyser men det blir inte kallt när jag använder gasen, vad gör jag?
Tacksam för tips och råd!

hälsningar peter i fiskebäck!

F

F.d. 23327

Guest
Du behöver mest största säkerhet rensa munstycket så brännaren brinner som den ska,mycket vanligt problem då dom rostar i brännaren

I

Inger & Taeke NL

Guest
På utsidan Fra bilen fins 2 vita plast raster. Öpna den undre rastret ska du öpna.
Ofta är det so at där sittar dam på den lilla flammen som gor up i rorret. Rensa alt med it litte stålborste. Hoppas at det gor Halsning Fra Inger och Taeke

P

Peter Fasth

Guest
Inger & Taeke NL skrev:
På utsidan Fra bilen fins 2 vita plast raster. Öpna den undre rastret ska du öpna.
Ofta är det so at där sittar dam på den lilla flammen som gor up i rorret. Rensa alt med it litte stålborste. Hoppas at det gor Halsning Fra Inger och Taeke

Hej!
Har gjort ren brännaren och nu funkar allt som det ska!
Tusen tack för alla tips och råd, ha en go fortsättning allihopa!
hälsningar Peter Fasth i fiskebäck

Toppen