• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Kylskåp 12v koppling.

ejmuld

HBK Intresserad
Kommun
Gävle
Hej förstår inte riktigt vad förra ägaren har grejat med. Får inte kylskåpet att funkar på 12v under färd. Såg detta att minus kabeln inte är inkopplad, bör den inte vara det, relät är rätt kopplat som jag förstår men sen den vita minus kabeln är inte inkopplad bör den inte vara det ? Kablarna från relät är bara 1,5mm2 bör de inte vara grövre ? 2,5mm2 iaf. Lägger in lite bilder: 4 new photos · Tuesday, Jul 8

Kylskåp: Electrolux RM 4410
Bodel: CI Meridien 600 -96 Fiat 14

Tack på förhand

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Lite svårt att förstå vad som visas i bilderna. Jag antar att röd/vita kabeln är från kylskåpet. Röd + och vit -. Att ha en blå kabel i plinten mot den röda är galet. I 12V installationer ska rött vara + och svart -. Svårt att ur bilden veta ifall den vita hängande kabeln ska vara ansluten eller inte. Kylskåpets minuskabel kan ju få jord någon annanstans. Du får nog ansluta en multimeter till plinten och se vad som finns av + resp. -

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Hej förstår inte riktigt vad förra ägaren har grejat med. Får inte kylskåpet att funkar på 12v under färd. Såg detta att minus kabeln inte är inkopplad, bör den inte vara det, relät är rätt kopplat som jag förstår men sen den vita minus kabeln är inte inkopplad bör den inte vara det ? Kablarna från relät är bara 1,5mm2 bör de inte vara grövre ? 2,5mm2 iaf. Lägger in lite bilder: 4 new photos · Tuesday, Jul 8

Kylskåp: Electrolux RM 4410
Bodel: CI Meridien 600 -96 Fiat 14

Tack på förhand
Ser inga bilder, kanske för att du inte är medlem.
Att köra kylskåpet på 12V är det många som undviker, se denna tråd Kylskåp under körning

Hälsar
Bettan o Einar

Toppen