• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KYLAN FÖRSVANN - VARFÖR

CIGGE2010

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34354
Medlemskap
2024
Hej Är med Kabe TM 740 LB 2010 på camping och kyl/frys har funkat perfekt sen vi kom hit och kopplade in oss på 230. Nu har tempen plötsligt ökat i både kyl/frys. Alla säkringar ok. Hade storm natten till idag. Någon som har en hint om vad vi kan göra?
 

CIGGE2010

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34354
Medlemskap
2024
Kylskåpen brukar inte vara vindkänsliga vid gasdrift, det går att köra bilen med kylen på gas!
Det gör vi alltid!
Det gör vi också under färd och det är inga problem. Men nu är det väldigt kraftiga vindar just på den sidan kylen är.
Nu står kylen inställd på gas. Vi får se om det funkar. Tack igen!
 

CIGGE2010

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34354
Medlemskap
2024
Det gör vi också under färd och det är inga problem. Men nu är det väldigt kraftiga vindar just på den sidan kylen är.
Nu står kylen inställd på gas. Vi får se om det funkar. Tack igen!
Kylen funkar på gas. Förmodligen kretskortet som felar. Trist när det är vår första resa med bilen och kylen pajar efter 4 dagar... Nu åker vi hemåt och tar ett snack med ÅF. Tack för svar och ha det gott!
 

CIGGE2010

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34354
Medlemskap
2024
Jag skulle göra denna manöver på en gång, hjälper den, vilket det ofta gör (iallafall för mej) så är det frid o fröjd till nästa gång kylen inte vill prestera.
Vi testade. Frysen kom igång, men kylen satte sig på tvären. Vi har pratat med ÅF som ska kolla vidare. Tack!
 
Toppen