• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kyla i kylskåp

Kennena

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2025
Har råkat ut för ett litet mystiskt fel eller vad det kan vara med mitt kylskåp som är ett dometic rml 8330.
Problemet gäller gasoldriften. Efter ett tag så slutar kylskåpet att kyla (1-2 tim). har aldrig hänt förut.
Gasol finns och har kollat så att brännaren inte är igensotad har bytt filter vid gasolflaskan.
eftersom det har varit ganska varmt den senaste tiden så har man ställt kylan på lite mer än 25% på vredet. Funderade på om man ställer på för kallt så orkar inte gasoldriften att fixa det nu när det är ordentligt varmt och då bryter den och stänger av sig . Körde på el under veckan och det blev ordentligt kallt och inga problem.
tar tacksamt emot tips om vad jag gör för fel. Har under tidigare resor varit i Italien med ordentlig värme utan att uppleva detta problem.

Toppen