• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kyckling Diablo

H

hianders

Guest
Efter att nyss ha avnjutit denna goda kycklingrätt så vill jag delge er detta recept.

-----------------------
Här får ni recept på Kyckling Diablo, som eg skall serveras allt på en tallrik men vi tog delarna var för sig och blandade själv på tallriken. Supergott!!

---------------------------------

Grönsallad med isbergssallad, tomater, gurka och rödlök. Man kan ha i feferoni också men det hade inte vi. Lite citronsaft (vi använde lime) på salladen var inte helt fel!

Vitlökssås - 2 dl creme fraiche, 2 msk citronsaft, 2-3 klyftor vitlök som pressas. Smaka av med salt.

Rostade potatisklyftor. 190 grader ca 10-15 minuter. 2 msk olja på samt salt. Skall vara "al dente". Snygga till potatisen först (ansa) och skär i tunna klyftor. Skalet skall vara kvar.

Kycklingfiléer. Skäres i bitar och fräses i olja. Smaksätt med 1 tsk spiskummin, 1 tsk oregano, 1-2 tsk sambal oelek samt lite salt.

---------------------------------------

Enkelt att tillaga trots olika beståndsdelar!!

Faktiskt lite husbilsmässig tror jag!
:yes:

fru hianders/Inger
 
Senast redigerad av en moderator:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Kyckling Diablo

Undrar om det är samma rätt som italienarna kallar "Pollo alla diavola". Det betyder djävulens kyckling och har fått sitt namn av de uppknutna benen som sticker upp som horn.

Blir nog en god påskrätt. Smaklig måltid och

Glad Påsk!
 
Toppen