• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kvalitén på kattmaten!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
"Världens dyraste spannmål"?

Millan har tröttnat på den dyra veterinärmaten som tydligen mest innehåller spannmål och kostar skjortan!

Efter att ha studerat kattmatsproblematiken ingående under en längre tid så har jag kommit fram till att den kattmat som säljs dyrt hos veterinärer är så sjukdomsframkallande att den ska ge jobb åt veterinärerna!

"Två kunder i en smäll" om ni förstår vad jag menar.

Här tjänar man pengar både på karusellen och gungorna!

Låter det konstigt? Kan man inte lita på veterinärerna?

Vad jag har förstått så är inte katterna spannmålsätare utan köttätare! Därför införskaffade jag den mat som Millan är uppfödd på, Fiskfest av ett känt svenskt märke som hon alltid har gillat tidigare. Den dyra veterinärmaten av ett känt utrikiskt märke är ställd åt sidan tills vidare!

Det kan väl hända att jag ser spöken mitt på ljusa dan men det här verkar vara en bransch för "framgångsrika" företag som Nestlé, mitt älsklingshatobjekt!


Så här gick det till när Millan återupptäckte sin barndomsmat som hon mådde så bra av!

Lurven lurar i bakgrunden och tänker "hon tröttnar snart som hon brukar"!

Millan äter Lurven ser på.jpg

"Hon äter fortfarande men jag bryr mig inte"!

Millan äter Lurven ser på 2.jpg

Vafalls, maten är ju snart slut! Tänk om jag blir utan! Varför ska hon alltid ha första tjing?

Millan äter Lurven ser på 3.jpg

Lurven har tjocknat betydligt och blivit tovig i pälsen sedan han började äta den dyra och "fina veterinärmaten" och Millan har också tappat glansen i sin päls!

Katter är köttätare och ska därför ha mycket kött i fodret! Så är det! Därför jag beställt kattmat av ett annat, ganska okänt märke med stort köttinnehåll! Det ska bli intressant att se hur katterna ställer sig till den maten! Dom är ju lite tillvanda vid spannmålsfödan!



Jappe
 
Senast ändrad:

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Kvalitén på kattmaten!

Akta så det inte blir en dopingkontrol.
Syns ju tydligt hur hon växer under den måltiden. :wub:
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitén på kattmaten!

Hej Millan! Beställ djupfryst Hoki till efterrätt - som glass ungefär:twitcy:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Kvalitén på kattmaten!

Här var det mat-test på G ;)
2 dyra veterinärfoder och några billigare från matbutiken.

Testpanelen gick mycket noggrant tillväga. Nosade och smakade ur alla skålarna, till slut enades de om en favorit.
Smakvinnare - matbutikens svensktillverkade med räksmak.
 

Bilagor

  • smakpanel1.jpg
    smakpanel1.jpg
    73,2 KB · Visningar: 0
  • smakpanel2.jpg
    smakpanel2.jpg
    86,8 KB · Visningar: 232
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Kvalitén på kattmaten!

Våra båda musjägare gillar just Fiskfest också. De är några riktiga läckergommar och vill helst ha variation i kosten (vem vill inte det?) men Fiskfesten går alltid hem. :cat:

Dock inte fiskarna på bilden - även om de skulle vilja:D
/Lg
 

Bilagor

  • Fiskfest.JPG
    Fiskfest.JPG
    59,2 KB · Visningar: 0
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kvalitén på kattmaten!

Hej Jappe! Våran katt Sigge blev hela 17½ år gammal, kanske för att han fick "riktig" mat?'
Vi köpte en hel låda med fruset kött i bitar från Hund och Kattköket i Frillesås några gånger per år, det var rent kött och han älskade det. Han fick väl lite vanlig kattmat också ibland. Sen gav vi honom färsk strömming lite då och då, fiskrens gick också ner.
När vi slaktade lamm fick han slaktrester.
Lite möss och småfåglar slank väl ner då och då också...

/Ludde
 
Toppen