• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kupefläkt

F

F.d. 8742

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Elsystem
Kupefläkten på vår Dukato -05 går bara på 3an vad beror detta på?
 
F

F.d. 25042

Guest
det är motstånd.olika till alla hastigheter blir dom överhettade så "går dom på semester" de brukar va så att 3an har direktström så den får fortsätta jobbet
 
V

villakabe

Guest
Helt riktigt, det är motståndet för dom lägre hastigheterna som lagt ner verksamheten. Hade tidigare en -04 byggd på fiat ducato där detta byttes ett par ggr. Om Du inte bor för långt från Jönköping/Tenhult så vänd Dig med förtroende till Milan på Tenhults bilservice (Preemstationen) så fixar han det på 5 minuter för några hundralappar.

MVH/villakabe
 
F

F.d. 8742

Guest
Till sist lade fläkten av helt, kupefläkten sitter monterad under hanskfacket där sitter också en enhet med motstånd och termosäkring monterad, den och bakstycket på vredet har jag bytt ut. Då gick fläkten igång, men bara i ca 5min, troligen var det termosäkringen som bröt. Plockade loss fläkten upptäckte då att ett lager på denna hade skurit och kolen brännt fast.
Tack för hjälpen!
/MT
 
Toppen