• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kristider

F

F.d. 3088

Guest
Hej
Nog är det kristider :swoon:, men nu kan vi köpa nybakt barkbröd här i Gränna :D
Trodde det skulle vara träigt å fullt av flisor, men inte alls det är kanongott
mörkt, saftigt och lagom tuggmotstånd. Rekomenderas ;)

Gurra

I

Iveco 35

Guest
Sv: kristider

Blir det inte ruskigt dyrt, först flismaskin, sen malning o bakning. Det kanske skapar arbetstillfällen? Olle.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hej
Nog är det kristider :swoon:, men nu kan vi köpa nybakt barkbröd här i Gränna :D
Trodde det skulle vara träigt å fullt av flisor, men inte alls det är kanongott
mörkt, saftigt och lagom tuggmotstånd. Rekomenderas ;)

Gurra

Konkurrerar dom med Neovo för dom gör väl pellets av flis eller ?

F

F.d. 4755

Guest

Krisen har kommet for fullt til Norge også. Nå meldes det at nordmenn har sluttet å kjøpe flaskevatn til 40 kr literen, et vatn som er dårligere enn det de fleste nordmenn har gratis i kranen hjemme.

F

F.d. 3088

Guest

Hej kamrater eftersom reklam inte skall förekomma här kan jag ju inte peka ut bagaren:swoon:
Men förhoppningsvis passerar väll dom flesta av er Gränna någon gång eftersom det ligger jämte E4. Parkera runt torget och fråga en Grännabo så pekar han med hela handen :D
Pga det dyra portot skickas inga smakprov :D

Gurra

F

F.d. 3088

Guest

Man kan väl kombinera verksamheter?
En arbetskamrat till mig har alltid sagt att om han blir arbetslös ska han starta eget: "Nisses fisk och persienner"
Calle

Nisse göra sig icke besvär i Gränna. Fisk köper vi i hamnen, persienner hos tapetseraren o pilsner på bolaget (gångavstånd) :D:D

Gurra

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Under tiden jag gjort mat till mina förskolebarn
har jag funderat över vad skulle vara kris för mej.
Vad skulle kännas mest kränkande och skulle göra mej
väldigt upprörd.

Skulle det vara att någon stänger av mej från HBK ?
Eller skulle det vara att komma till Jobbet och arbetsledningen
säger att jag blir av med jobbet , för det är kris i ekonomin.?

Vi skall ju se allt globalt i dag. Och arbetslösheten slår hårt i dag även
i våra grannländer.

Då kan "problem" som uteslutningar, styrelseprotokoll, vems rygg jag dunkar på,
hur jag formulerar mig i ett forum för att ej bli missförstådd, vara ett litet problem.

Skall jag känna synd om någon så blir det dom som i dessa dagar blir av med sina jobb.

Visst kan vi se olika på saker som drabbar oss i livet. För egen del har jag börjat stanna upp och
tänka till vad är värt att prioritera och vad behöver jag inte bry mig i.

För min del planerar jag för våren och sommaren med husbilen. Att komma ut på träffar och ha´
kul tillsammans med andra som brinner för husbilslivet. Därför är jag bara intresserad av resetips
och läsa allt som de med mer erfarenhet kan ge mej.

Detta är inga pekpinnar mot någon. Detta är bara mina egna funderingar coh tankar.

Ha`det så gott alla. Ser framemot många inlägg med vad ni gör på helgerna och vart ni reser.

// Gunilla

F

F.d. 15832

Guest

ATT det är kristider råder det väl knappast någon tvekan om idag och att den kommer att fördjupas avsevärt... Men är det ingen som funderar över VARFÖR det är kris och VILKA som ligger bakom den?

Mvh
Rolle

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Gurra !
Att handla närproduserat är väl en god tanke.
Och Gränna stannar vi alltid till i . Skall besöka
bageriet nästa gång. Tack för tipset.

// Gunilla

En ny fundering.........
Kan jag ha bidragit till krisen i bilindustrin ?
Kanske har jag bidragit, eftersom jag inte bytt bil på flera år
utan kör med min volvo årsm 88.

Senast ändrad:
F

F.d. 15832

Guest

-Gunilla
Du kan vara helt säker på att felet inte är ditt, för att du vårdar och tar hand om din bil.

Mvh
Rolle

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Tack Gurra. Då ska det bli ett besök på lördag, passerar ju på min resa till vänner i Gislaved.
Ska verkligen bli spännande att testa detta kulinariska Bakverk.

Mvh Tant Sture

F

F.d. 3088

Guest

ATT det är kristider råder det väl knappast någon tvekan om idag och att den kommer att fördjupas avsevärt... Men är det ingen som funderar över VARFÖR det är kris och VILKA som ligger bakom den?

Mvh
Rolle

Hm risk att man kommer in på politiken :swoon:
Jag tror det är för många som skor sig och vill bestämma och för få som arbetar (eller inte vill)

Åter till kristider här är något för er som är intresserade av historia (beredskapstiden)

Beredskapsmuseet - Kanonerna på Djuramossa

Frågade idag 15 skolelever ca: 14-15 år gamla vad dom visste om beredskapstiden i Sverige, svaret blev va ä dä ?? :swoon:

Gurra

Toppen