• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Kristi flygare" på Bananpannkakan

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 11118

Guest
Vad är det som gör att man bara gillar vissa ställplatser eller matställen osv. Både Agneta och jag gillar bananpannkakan men det är svårt att peka på något speciellt. Man skulle kunna tror att värdparet är utbildade inom serviceyrket, för de är mycket måna om att folk har det bra. De gillar prata med folk och är väldigt sociala. Nu till kristiflygare bjöd de på grillad korv med bröd och lite alkoholfritt bubbel, de hade gjort detta till valborg också.

Vi var 22 bilar och officiellt har han plats till 18, men där finns lite extra plats som han fixade till några obokade och självklart fick de också ström. Men några bilar fick han avvisa för där fanns ingen plats mer. Vid korvgrillningen hölls det corona avstånd och den stora frågan var som någon tog upp, är alla vaccinerade och det var alla, vissa hade redan fått två sprutor.

Bakom själva ställplatsen finns det mycket skrot, han har bland annat varit skrothandlare, många som kommer tycker det är intressant gå runt bland skrotet och han säljer även om någon vill köpa något.

Synd vi inte har något ”blad” som beskrev vad husbilsklubben är och hur man kan bli medlem, tror han med glädje skulle delat ut dessa till icke medlemmar. Han är själv medlem i HBK.

Har du möjlighet, åk hit en sväng, men slå en pling och boka innan så du säkert får plats.
 

Bilagor

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    8,2 MB · Visningar: 180
  • Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    7,1 MB · Visningar: 178
  • Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    6,9 MB · Visningar: 174
  • Bild 100.jpg
    Bild 100.jpg
    1,6 MB · Visningar: 169
  • Bild 101.jpg
    Bild 101.jpg
    2 MB · Visningar: 178
F

f.d. 53452

Guest
Vad är det som gör att man bara gillar vissa ställplatser eller matställen osv. Både Agneta och jag gillar bananpannkakan men det är svårt att peka på något speciellt. Man skulle kunna tror att värdparet är utbildade inom serviceyrket, för de är mycket måna om att folk har det bra. De gillar prata med folk och är väldigt sociala. Nu till kristiflygare bjöd de på grillad korv med bröd och lite alkoholfritt bubbel, de hade gjort detta till valborg också.

Vi var 22 bilar och officiellt har han plats till 18, men där finns lite extra plats som han fixade till några obokade och självklart fick de också ström. Men några bilar fick han avvisa för där fanns ingen plats mer. Vid korvgrillningen hölls det corona avstånd och den stora frågan var som någon tog upp, är alla vaccinerade och det var alla, vissa hade redan fått två sprutor.

Bakom själva ställplatsen finns det mycket skrot, han har bland annat varit skrothandlare, många som kommer tycker det är intressant gå runt bland skrotet och han säljer även om någon vill köpa något.

Synd vi inte har något ”blad” som beskrev vad husbilsklubben är och hur man kan bli medlem, tror han med glädje skulle delat ut dessa till icke medlemmar. Han är själv medlem i HBK.

Har du möjlighet, åk hit en sväng, men slå en pling och boka innan så du säkert får plats.
Mycket bra inlägg för en som vill vidga sina vyer. Fortsätt så Lasse,
Ha en fortsatt bra dag
Svante
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Nu blev jag nyfiken och gick in på deras FB sida och kollade.
Såg ju fint ut tills jag läste endast 40+, ok får väl erkänna att jag passerat 40 då.
Men barnfritt. Det låter inte bra.
Skulle jag öppna en ställplats och förbjuda folk över 60 att komma.
Vilket liv det skulle bli....
 
F

f.d. 53452

Guest
Nu blev jag nyfiken och gick in på deras FB sida och kollade.
Såg ju fint ut tills jag läste endast 40+, ok får väl erkänna att jag passerat 40 då.
Men barnfritt. Det låter inte bra.
Skulle jag öppna en ställplats och förbjuda folk över 60 att komma.
Vilket liv det skulle bli....
Hej Bäckis. Det är möjligt som du säger men principen att differentiera målgrupper är vanlig. Se på resebranschen med hotell och familjepaket eller hotell som vänder sig till vuxna. Tycker själv att det är bra eftersom det skiljer på intresse, uppförande och ork beroende på hur gammal man blivit. Själv har jag hållit på med barn och ungdomar som tränare genom åren. Men måste erkänna att jag blivit "en gammal grinig gubbe" som på ålderns höst undviker campingplatser med många störande barnaktiviteter. Därför väljer jag helst ställplatser som brukar vara "barnfria".
Det är väl lite som uttrycket säger - egnas barn och andras ungar.
Det enda jag undrar över är namnet bananpannkakan för det vädjar till den barnsliga delen av mig.
Tips, testa ställplatsen Bananpannkakan.
Mvh Svante
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Är det inte diskriminerande? Var och snurrande i England för några år sedan och hamnade på en camping med barnförbud. Blev konstigt då vi hade barn med oss. Men ägarinnan styrde upp det bra, klagar någon så hänvisa till mig. Ni skall ju bara bo här en natt. Mina gäster betalar extra för att slippa barn.
Innan jag skriver detta då sökte jag lite. Adult-only campsites – Campsites that do not allow children – Cool Camping
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Hej Bäckis. Det är möjligt som du säger men principen att differentiera målgrupper är vanlig. Se på resebranschen med hotell och familjepaket eller hotell som vänder sig till vuxna. Tycker själv att det är bra eftersom det skiljer på intresse, uppförande och ork beroende på hur gammal man blivit. Själv har jag hållit på med barn och ungdomar som tränare genom åren. Men måste erkänna att jag blivit "en gammal grinig gubbe" som på ålderns höst undviker campingplatser med många störande barnaktiviteter. Därför väljer jag helst ställplatser som brukar vara "barnfria".
Det är väl lite som uttrycket säger - egnas barn och andras ungar.
Det enda jag undrar över är namnet bananpannkakan för det vädjar till den barnsliga delen av mig.
Tips, testa ställplatsen Bananpannkakan.
Mvh Svante
Kan tyvärr inte. Åker med barn....
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
För Bananpannkakan kan barnförbudet (delvis?) vara en ren säkerhetsgrej. Vattendammar på området som inte är inhägnade, djur som springer omkring etc. Helt enkelt inte en omgivning där barn inte bör vara även om ju de som är 40+ också kan drulla i vattnet.

MVH
Hans
 
D

Deleted member 11118

Guest
Namnet Bananpannkakan blev det för att man får 2 ägg och en banan när man kommer, så man kan tillaga en bananpannkaka.

Som Hans skriver är området inte riktigt lämpligt för barn. Man är välkomna att strosa runt på hans 10.000m2 bland alla mina roliga saker som finns bakom ställplatsen. Där vill man inte ha barn springandes och kanske skada sig.

Även om vi ibland har barnbarn med, kan det ibland vara skönt att få koppla av på ett ställe utan barn. Det där med 40+ är nog inte huggit i sten, åldern när man kommer kollas inte.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Självklart har jag förståelse för att vissa inte vill ha skrikande barn runt sig när man vill ha lugn och ro på sin semester.
Tycker bara att det är konstigt formulerat.

Därav kommentaren.
Jag skulle själv kunna tänka mig en fin ställplats någonstans helt utan 60+ are :cool:

Det fick mig att tänka på en gång när jag handlade på Ica Maxi med min far (innan pandemin) och jag sa att jag började bli hungrig.
Varpå pappa säger ta en banan där, det är gratis.
Jag tar en banan och genast dyker en i personalen på mig och säger lite strängt - Det är bara för barn!
Innan jag hinner svara något lämpligt säger pappa - Det är min son!
Personalen muttrade något om att det inte var så de menade och vi muttrade tillbaka och hur ska vi kunna veta vad ni menar om ni inte skriver det i klartext :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Självklart har jag förståelse för att vissa inte vill ha skrikande barn runt sig när man vill ha lugn och ro på sin semester.
Tycker bara att det är konstigt formulerat.

Därav kommentaren.
Jag skulle själv kunna tänka mig en fin ställplats någonstans helt utan 60+ are :cool:

Det fick mig att tänka på en gång när jag handlade på Ica Maxi med min far (innan pandemin) och jag sa att jag började bli hungrig.
Varpå pappa säger ta en banan där, det är gratis.
Jag tar en banan och genast dyker en i personalen på mig och säger lite strängt - Det är bara för barn!
Innan jag hinner svara något lämpligt säger pappa - Det är min son!
Personalen muttrade något om att det inte var så de menade och vi muttrade tillbaka och hur ska vi kunna veta vad ni menar om ni inte skriver det i klartext :)

Fast det där sista är väl rätt välkänt? ;)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Självklart vet jag vad de menar men det är ganska kul att skoja med folk vilket både min far och svärfar finner stort nöje i...

(Svärfar brukar försöka pruta på priset på varenda ställe han besöker, typ McDonalds, Ica, Mekonomen osv)

Det verkar finnas rätt många som utvidgat det där till att gälla annat i butiken, ibland hitta man tomma drickaburkar, glasspapper m.m?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen