• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kraschad iGo i Spanien..! HJÄLP...

F

F.d. 7492

Guest
Knarren, Knarren - vart är du..?
Har hamnat i självförvållad belägenhet som jag misstänker att endast du kan finna och råda bot på. Befinner mig på Orange Grove - strax norr om Benidorm - ( skönt ställe om man gillar avspänt och stillsamt ) och har härifrån försökt att nedladda iGos Western Europe's uppgradering på dryga 1,8GB! Jag trodde i hastigheten det var 1,8MB... Det tog tvärstopp efter halva och fick därmed hela programmet att som symbol hamna i dunkel med undertexten " väntar..." och att ej ge respons på några som helst försök eller eder i avsikt till kommunikation. Så nu står jag här med en halvfärdig uppgradering som på något vis blockerar det ursprungliga programmet och har alltså ej längre någon GPS..! Finns det något sätt att återgå till ursprungsläget med iGos så det fungerar som tidigare ( utan uppgraderingen ) ? Jag har en iPad modell 2, köpt ny sommaren -12. Tillgängligheten här är svag och osäker, men kanske finns det bättre förutsättningar nere i staden.
Du förstår hur tacksam jag skulle bli..?

Felix

F

F.d. 25200

Guest
Sv: Kraschad iGo i Spanien..! HJÄLP...

Radera hela appen och börja från början

Med vänlig hälsning,
Stig

F

F.d. 7492

Guest

hur gör man då..?
måste jag då köpa en " ett nytt paket " av av hela alltihopa, eller..?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25200

Guest

hur gör man då..?
måste jag då köpa en " ett nytt paket " av av hela alltihopa, eller..?

Nej du behöver inte betala igen. Men du måste ange ditt Apple id när du ska ladda ner den. För att ta bort appen, tryck på den, när den rör sig, tryck på krysset så får du fråga om du vill radera. Sedan trycker du på den runda knappen så slutar övriga att röra sig

Stig

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ja, så är det!

Alternativet är att återställa från iTunes men det förutsätter att du tidigare har säkerhetskopierat.

Tänk på att du även måste ladda ned den iberiska kartan och så småningom den nordiska under Shop i appen.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Ladda ner sent på kvällen natten så får du nog det mesta av bandbredden själv.

F

F.d. 7492

Guest

Nej du behöver inte betala igen. Men du måste ange ditt Apple id när du ska ladda ner den. För att ta bort appen, tryck på den, när den rör sig, tryck på krysset så får du fråga om du vill radera. Sedan trycker du på den runda knappen så slutar övriga att röra sig

Stig

Alltså, jag har nu tryckt bort iGo - appen och går sedan in på app Store där jag ser vilka appar jag köpt. Där finner jag då iGo och brevid denna ett moln med en pil som pekar nedåt. När jag trycker på denna försvinner detta moln och istället börjar det snurra runt en cirkel i ca 1 minut och därefter återkommer molnet med pilen som om ingenting har hänt. Och det har det uppenbarligen inte heller..? Gör jag något fel? Det dyker inte upp någon förfrågan om ID eller någon kommunikationsruta överhuvudtaget.
Felix

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du gör rätt men uppkopplingen kanske är för långsam för den stora filen. Prova tidigt på morgonen för snabbare uppkoppling.

F

F.d. 7492

Guest

OK. Får hoppas på "bättre tider"...
Tack för all hjälp!
Felix

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Sitter just nu på ett Mc donaldsställe i södra tyskland och har med deras gratis WiFi lyckats ladda in Iberia i min IGO. Är på väg till Portugal o hade inte fattat att man behövde ta hem dessa kartor separat.

Men, som sagt nu har jag lyckats med detta, känns bra.

Hejs
Claes 105

F

F.d. 4220

Guest

Rixon: vad använder du för uppkoppling där du är? Om det är så att det är ett 3G abonnemang du har när du laddar ner iGO, så kan det vara så enkelt att den ingående datamängden tagit slut. Då blir det exakt så som du beskriver problemet i första inlägget. Om du är kopplad via Wifi, som är att rekommendera för igo-uppdatering, föreslår jag att du placerar dig närmare routern. Dvs om du är på en camping, sätt dig utanför receptionen eller där signalen är som starkast.

//Stefan

Toppen