• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kran för tömning av vattensystem

F

F.d. 19092

Guest
Kan någon förklara hur kranen för att tömma vattensystemet fungerar.Har försökt att stänga den nu när jag fyllt på vatten men det rinner bara ut.Har en Burstner ixeo IT 726 g. 2012 årsmodell .Kranen sitter i skåpet vid pannan i garaget. Mvh Bosse 52

F

F.d. 25941

Guest
Sv: Kran för tömning av vattensystem

Kan det vara frostskyddet som löser ut för truma värmaren?

Den skall lösa ut vid 3 grader eller kallare. Sitter en liten knapp på ena sidan som man kan trycka in. Fastnar den inte är det för kallt i utrymmet (fram med kupefläkten och värm utrymmet en stund). Frostskyddet har dessutom en "kran" som skall stängas genom att vridas 90 grader... Båda funktionerna har blå färg på min installation.

Har inte tillgång till bilen så jag kan kolla vilket håll kranen skall stå för att vara stängd... sen har jag ju en helt annan bil så det behöver inte alls vara ovanstående.. men som lite felsöknings hjälp iaf

Erkkimarita

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
14150
Medlemskap
2025
Sv: Kran för tömning av vattensystem

kolla vid varmvatten beredaren, jag har två ställen att stänga där. en är frostkontrollen den andre en vanlig en är gul och en blå. pluss en liten knapp att trycka in vid den blå

Toppen