• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Krånglande tankmätare

F

F.d. 58882

Guest
Tankmätaren visar inte rätt ibland när tanken är fylld till ca. 75% så visar mätaren tom & reservlampan lyser. Vid full tank visar mätaren alltid full. HB'n är en Euramobil Integra 2001 bygd på Maxi-chassi.
Vad är problemet?

Bennie

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Krånglande tankmätare

Du nämner inte vilken tank du avser, men det låter som gråvattentanken och är ett vanligt problem.

Det fastnar matrester och annat på och mellan givarstängerna i tanken som då indikerar felaktig vätskenivå. En tillfällig lösning är att öppna tanklocket och spola rent stängerna.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Om du menar bränsletanken så känner jag igen fenomenet. Min mätare var likadan ett tag. Ingen åtgärd. Jag tror att den behövde vila sig lite, bara. Nu fungerar den som den ska igen.

Jappe

F

F.d. 58882

Guest

Du nämner inte vilken tank du avser, men det låter som gråvattentanken och är ett vanligt problem.

Det fastnar matrester och annat på och mellan givarstängerna i tanken som då indikerar felaktig vätskenivå. En tillfällig lösning är att öppna tanklocket och spola rent stängerna.

Jag ber om ursäkt, var lite snabb. Det gäller dieseltanken.

Bennie

Toppen