• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Krångel med Open Office!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Mitt Open Office verkar ha lagt av...jag har uppdaterat till senaste versionen och startat om datorn, men det hjälper inte. Fönstret kommer upp varje gång jag startar upp programmet, det går inte att trycka i något av alternativen i dialogrutan, och det fungerar inte att skriva i dokument. Vad ska jag göra?

Skärmavbild 2013-12-09 kl. 20.07.38.jpg

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Krångel med Open Office!

Har också haft problem men då har inte dokument kunnat öppnats.
Ända lösningen har varit att ta bort programmet och återinstallera det.

Kanske ett alternativ även för dig.

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Ett elände när det hänger sig:mad:

Open Office är väl uppköpt av något stort företag?

Nu är det Libre Office som gäller, exakt likadant och "öppet" som O.O. var förut.
Men där hänger det sig också ibland.

Tyvärr är ju detta ingen hjälp för dig, bara ett tråkigt konstaterande.
Konstigt nog är ju våra datorer ibland självläkande:D
Expektans som läkarna säger...

/Gunnar

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag har tagit bort det och återinstallerat men det hjälpte inte. Kanske skulle testa med Libro Office istället.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Etter at Oracle kjøpte opp Sun og dermed både Java og OpenOffice så har lite skjedd med disse to produktene. Den gruppen som utviklet OpenOffice tok med seg grunnlaget og fortsatte utviklingen under namnet Libreoffice - noe de hadde full rett til å gjøre. LibreOffice leser og skriver alle de nye formatene til Microsoft pluss ISO formatene fra OO og pdf. Det er litt restriksjoner på redigering av pdf filer, noen av disse er helt stengt mot redigering.

Toppen