• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Krångel med iGO Primo

F

F.d. 52956

Guest
Vi har iGO Primo i en iPad Mini med Western Europe och Norden. Den har funkat jätte bra - ända tills den (för en tid sen) helt plötsligt "tappat bort" Spanien.... Har kollat på de länder som är listade inuti appen och där fanns nu 21 länder - men Spanien är som sagt helt borta. ::mad:

Har någon av er varit med om detta? Och vad gör man för att återfå det?:confused:
Hoppas ni har några idéer kring detta...
Tack / Lasse

P.S. Skall också tillägga att jag provat att ta bort appen och ladda ner den på nytt, men det gjorde tyvärr varken till eller från. D.S.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Krångel med iGO Primo

Vi har iGO Primo i en iPad Mini med Western Europe och Norden. Den har funkat jätte bra - ända tills den (för en tid sen) helt plötsligt "tappat bort" Spanien.... Har kollat på de länder som är listade inuti appen och där fanns nu 21 länder - men Spanien är som sagt helt borta. ::mad:

Har någon av er varit med om detta? Och vad gör man för att återfå det?:confused:
Hoppas ni har några idéer kring detta...
Tack / Lasse

P.S. Skall också tillägga att jag provat att ta bort appen och ladda ner den på nytt, men det gjorde tyvärr varken till eller från. D.S.

Du har inte tappat bort Spanien, det är inte inlagt!
Liksom de nordiska länderna finns de iberiska att ladda ned gratis under Shop.
Anledningen är att det finns en begränsning på 2 GB per laddningstillfälle.

F

F.d. 52956

Guest

Hmm, det är märkligt, för jag hade ju Spanien vintern 2013... förstår ingenting... Men jag ser att det finns en app för iberiska halvön, så jag får väl köpa den i så fall. Tack för ditt svar!

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Du behöver inte köpa den.

Hade du den tidigare så är det bara att hämta den igen.
Klicka på kundvagnen och vidare till Iberia så är ditt problem löst.

Du har säkert uppdaterat din IGO app minst en gåmg och då måste man ladda om kartorna.

F

F.d. 52956

Guest

Tack Håkan, men jag undrar var nånstans jag skall klicka på kundvagnen - för att komma vidare till Iberia? Fantasin tryter i värmen....

Toppen