• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kostnaderna för min självbyggda husbil

Eddy Lammens

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Heerde
L.S.,

När man bygger sin egen husbil är kostnaderna för de flesta en av de viktigaste faktorerna för att starta ett sådant projekt, förutom utmaningen och känslan av stolthet över att det blir DIN husbil med en väldigt personlig touch. På den nuvarande marknaden är husbilar mycket dyra och när du är ganska händig kommer du att kunna göra om en skåpbil till en husbil till ett rimligt pris. Priset bestäms främst av vad du tycker är viktigt för dig och hur mycket arbete du vill lägga ut på entreprenad. Under byggprocessen höll jag reda på hur mycket jag spenderade för de separata delarna och jag satte dessa siffror i underrubriken 'material' av 'genomförbarhet' (https://www.the-magic-of-making-your-own) -camper.com/the-feasibility/the-materials/).

I underrubriken "kostnaderna" (The costs - The Endresult | The magic of making your own camper) räknade jag ut detta. Det ger dig ett intryck av vad du kan förvänta dig och det kan hjälpa dig att ändra och anpassa dina beslut. Påminn dig själv om att du måste känna dig bekväm i din självbyggande husbil inom de möjligheter du har att bygga den.

Med varma hälsningar

Eddy
 
Toppen