• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kopplingsschema till Kabe WB 2006

Gumudden

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
26354
Medlemskap
2024
Hej den som vet!
Skulle underlätta med kopplingsschema då jag ska koppla in el till dragkrok.
Mailade till Kabe som snabbt hänvisade till återförsäljare. Återförsäljaren kontakta i sin tur Kabe som meddelade att det inte finns något schema!
Trovärdigt? Knappast. Därför undrar jag om någon inom HBK har ett kopplingsschema.
Varför kopplingsschema då det är ganska enkelt att koppla in på baklyktorna? Jo, det är sannt men jag tror inte att ledningsareorna är dimensionerade för typ dubbel belastning. Däremot finns det kontaktstycken framdraget under instrumentpanelen för detta ändamål. Problemet är att jag inte vet hur dem är kopplade, därav behovet av schema.
(Har även sökt på Ducato men inte lyckats hitta någon användbart)
Hoppas på det bästa
Henrik
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Hej den som vet!
Skulle underlätta med kopplingsschema då jag ska koppla in el till dragkrok.
Mailade till Kabe som snabbt hänvisade till återförsäljare. Återförsäljaren kontakta i sin tur Kabe som meddelade att det inte finns något schema!
Trovärdigt? Knappast. Därför undrar jag om någon inom HBK har ett kopplingsschema.
Varför kopplingsschema då det är ganska enkelt att koppla in på baklyktorna? Jo, det är sannt men jag tror inte att ledningsareorna är dimensionerade för typ dubbel belastning. Däremot finns det kontaktstycken framdraget under instrumentpanelen för detta ändamål. Problemet är att jag inte vet hur dem är kopplade, därav behovet av schema.
(Har även sökt på Ducato men inte lyckats hitta någon användbart)
Hoppas på det bästa
Henrik
Jag hade en 07 eller 08. Tror den modellen kom 06. Är det samma som din kan det vara knepigt att koppla in på baklysena. Övervakningen av glödlampor störs. Jag hade krångel med skyltbelysningen. Bytte de rostiga lamphållarna, men fick det inte att fungera pga att jag av misstag monterade glödlampor med för högt wattal.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
421
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Vår husbil är från 2008 och vi fick en instruktionsboken med bilen. Hittade sedan samma instruktionsbok på nätet.
På sidan 155 står några rader om att montera dragkrok. Tycker dock att det inte förklarar så mycket.
 

Bilagor

  • Instruktionsbok_Fiad_Ducato_SE.pdf
    3,6 MB · Visningar: 35
Toppen