• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koppla bort batteri på Ford

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Hej. Är det nån som har en bra lösning på hur koppla bort batteriet på Ford 2009?
Som det ser ut måste jag plocka bort förarstolen för komma åt batteriet. Lite bökigt. Kanske kan man komma åt jordkabeln?

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Koppla bort batteri på Ford

Om du menar bilbatteriet,,,på min -05 sitter en + blint i motorrummet som ska användas om man behöver starthjälp, den + ledningen kan man nog låssa.

sacce

Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Jo det har jag, batteriet under förarsäte och att måste tar bort sätet för att komma åt batteriet. Det sitter en röd plast kåpa på + plinten under motorhuvet,,,som jag fattar så går strömkabeln från batteriet först dit och sen till eleckroniken i bilen. Men kom i håg att innan du lossar kablen att du har koden till radio för den vill ha den efter att bilen har varit strömlöst!

sacce

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Varför behöver du koppla bort bilbatteriet ?
Är det under vinterförvaringen, så laddar jag upp båda batterierna en gång i månaden.
Har en 07a.

Jojje

Janne & Judith

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5238
Medlemskap
2022

Hej. Är det nån som har en bra lösning på hur koppla bort batteriet på Ford 2009?
Som det ser ut måste jag plocka bort förarstolen för komma åt batteriet. Lite bökigt. Kanske kan man komma åt jordkabeln?

Hej!
Jag har en Ford Tec 708 årsmodell 2007, du måste ta bort förarstolen för att komma åt bildelsbatterierna. På min bil är det monterat en huvudströmbrytare till batterierna under stolen. Så jag behöver inte ta bort stolen för att bryta strömmen på batterierna, och batterierna får sitta kvar under vintern då jag inte använder bilen.

MVH/Janne

Toppen