• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kopiera och klistra in fundering

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag funderar på om det finns nåt sätt att kopiera två saker på en gång och sedan kunna klistra in dem i rätt ordning?

Som exempel: om man ska söka i medlemslistan så ska efternamnet stå först och därefter förnamnet, om jag då har för och efternamn (i vanlig ordning) så skulle jag vilja kunna markera det ena ordet och kopiera det, sen kanske trycka på en knapp eller nåt och kunna markera och kopiera det andra ordet också på samma gång.
Därefter så skulle jag vilja kunna klistra in dem en i taget där jag vill ha dem.

Blev det begripligt? annars får ni säga till så ska jag utveckla frågan. :)

mvh jocke

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kopiera och klistra in fundering

Normalt sett så glömmer urklippshanteraren det gamla när du kopierar en ny sak, men jag har en misstanke om att en del program har något liknande inbyggt. Fast då bara i det programmet. Men som sagt jag är osäker.

Däremot finns det ett gratisprogram som jag använder som heter Ditto. Det programmet kommer ihåg allt du kopierat och du har det tillgängligt via ett snabbkommando (jag kopplade det till Ctrl +Ö, men det går att ställa in).

Med det kan du klara detta (fast kanske inte exakt som du beskrev) plus att du har tillgång till allt du nånsin kopierar framöver. :)

//Stefan

Edit: Jag testade nu med att, i Ditto, markera ett antal av de senaste kopieringarna jag gjort och voilà, jag klistrade in alla i kronologisk ordning.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest

Tack, jag ska installera Ditto och prova mig fram. :)

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Hej igen, nu har jag inte hunnit med att testa Ditto ännu, det får bli ikväll, men nu när jag vet att tekniken finns så letade jag fram Browser Clipboard i chrome webstore.
Den verkar klara av de små krav jag har utan för mycket extrafunktioner och jag ska jämföra den mot Ditto för att utröna vilken som passar mig bäst, detta kommer att spara mig en hel del tid med en grej jag håller på med nu. :)

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Vinnaren är Ditto.
Den andra var kanske snyggare med nån extrafunktion som var bra men dess fönster verkar sitta fast i chromes verktygslist och har man fler fönster öppna så ligger den osynlig under allt annat, trycker jag Ctrl+Ö med Ditto hamnar dess ruta överst av alla fönster fullt synlig. Perfekt! :)

mvh jocke

Toppen