• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koordinater till FC-campingar mm?

H

hianders

Guest
Hej !
Jag håller på och möblerar om i vår gamla Garmin Nüvi 300 och saknar koordinaterna till bl.a. FC och SCR campingar, Norska Campingar samt Norska Fotobokser.

Hasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Koordinater till FC-campingar mm?

Hej !
Jag håller på och möblerar om i vår gamla Garmin Nüvi 300 och saknar koordinaterna till bl.a. FC och SCR campingar, Norska Campingar samt Norska Fotobokser. Hasse

Finns inte campingar och fartkameror/fotobokser inlagda från början?

H

hianders

Guest

Hej Anders!

I nya GPS som säljs idag finns det åtskilligt mer data tillgängligt än i den vi nu har. Den är från 2006. HBKs ställplatslista som den ser ut idag fick inte rum i navigatorn och därför har jag (äntligen) köpt ett minneskort på 2G. Sent kan tyckas men det har fungerat ändå. Kartan är en NT2008 och då blir det lite tärrängköring ibland men det är ok:cool:.
Det enda jag saknar är körfältsanvisning.

Hasse

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Jag har lagt in koordinatfiler från denna hemsida:

ARCHIESCAMPINGS

Den verkar ganska bra täckande i Europa, men även i Sverige. Jag har inte kollat exakt vilka som är med, men urvalet har räckt hittills.

Johan Kinneryd

Toppen