• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konvertera WMA till MP3

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har under årens lopp rippat alla mina CD-skivor och lagt dem på en hårddisk. Jag har inte använt mig av något sorts "spelarprogram" för att ordna musiken, främst beroende på att det mesta är klassisk musik och de spelare jag tittat på såsom iTunes och liknande inte funkar särskilt bra för denna slags musik (tycker jag).

Jag har rippat i WMF-format för bästa kvalité och sparat i en enkel katalogstruktur med kataloger för respektive kompositör och därunder kataloger för respektive verk. Enkelt och snabbt att hitta ett speciellt musikstycke men filerna blir stora.

Nu skulle jag vilja konvertera hela, eller delar av mina musikfiler till MP3, för att ha i husbilen, om det går för att slippa rippa alla CD-skivorna igen. Finns det något sorts program där jag kan göra detta? Helst ett enkelt som inte kostar skjortan.

Jag använder PC med Win7 och WinXP.
 
Toppen