• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Kontrollpanelen

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
I min Carthago chic i51 e- line 2012 började kontrollpanelen att blinka och inget fungerar. Vattenpump, belysning, ja allt som finns på den. Behöver jag köpa en ny? Bild bifogas
 

Bilagor

  • 20220728_152751.jpg
    20220728_152751.jpg
    6,9 MB · Visningar: 26

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Kolla säkring 1 på säkringspanelen. Om du har Gröna Röda polskruvar byt dom mot riktiga kabelskor.
Tyvärr, behöver en ny och den får jag i början av nästa vecka. Varje gång den fick ström igen så visade den "rappakalja", dvs blink, blink, segelfartyg, propellar, toalett och annat konstig på den vänstra halvan av displayen. Den högra förblev tomt. Som tur är så står bilen hemma på tomten. Suck!!
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Tyvärr, behöver en ny och den får jag i början av nästa vecka. Varje gång den fick ström igen så visade den "rappakalja", dvs blink, blink, segelfartyg, propellar, toalett och annat konstig på den vänstra halvan av displayen. Den högra förblev tomt. Som tur är så står bilen hemma på tomten. Suck!!
Har du haft åska?
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Det är ett tag sedan vi hade åska kring Oxelösund.
Så, jag ringde till BiÖ på fredag fm, personalen lovade att försöka få iväg panelen samma dag; fick den levererad med Schenker till en mataffär i Oxelösund idag och den är monterad och klart för 4550 riksdaler
 
Toppen