• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontantkort till husbilslarm

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Vi har ett DEFALARM med telenor kontantkort för att det skall kunna kommunicera med vår mobiltelefon. Det fungerar inte längre eftersom kontantkortet inte går att fylla på. Har kollat med andra telefonoperatörer och dom säger att alla kontantkort numera har en tidsbegränsning på 30 dgr om inte kan det dock fyllas på men då kostar det f.o.m 90 kronor /månad, tidigare har ju larmet varit tankat med kontantkort med 100 kronor som bara belastats med en kostnad för sms vid utlöst larm, viss skillnad. Enl de operatörer jag pratat med så är det nya bestämmelser sedan årskiftet för kontantkort eftersom dessa används i kriminell verksamhet. Är det någon som har samma problem och hur har ni löst det.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Vi har ett DEFALARM med telenor kontantkort för att det skall kunna kommunicera med vår mobiltelefon. Det fungerar inte längre eftersom kontantkortet inte går att fylla på. Har kollat med andra telefonoperatörer och dom säger att alla kontantkort numera har en tidsbegränsning på 30 dgr om inte kan det dock fyllas på men då kostar det f.o.m 90 kronor /månad, tidigare har ju larmet varit tankat med kontantkort med 100 kronor som bara belastats med en kostnad för sms vid utlöst larm, viss skillnad. Enl de operatörer jag pratat med så är det nya bestämmelser sedan årskiftet för kontantkort eftersom dessa används i kriminell verksamhet. Är det någon som har samma problem och hur har ni löst det.
Du har nog fått fel info från Telia i alla fall...
Minsta laddning är 50 kr
 

Bilagor

  • Screenshot_20200404-110702.png
    Screenshot_20200404-110702.png
    131,8 KB · Visningar: 15
Toppen