• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantkort Spanien- Llamaya Movil

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025
Jag köpte ett Llamaya simkort för fem euro, med 5 € laddat, fick visa passet för registrering, anvisningar på spanska enbart gjorde att det tog lite tid att få igång, man skulle ringa ett samtal för att aktivera kortet. ringde till frugans mobil, utan att svara och det fungerade.smsade till angivet nummer för att få 250mb för3 3,63€ som gäller en vecka bytte APN till moreinternet och var ute på internet.
Det var lite pyssel men som tur var så hade jag internet på campingen vi stog så jag kunde läsa på deras hemsida om inställningar mm http://www.llamayamovil.com/internet

Dagen efter laddade jag 10€ på kortet och det laddades med 20€, promotion i Mars 100% extra.
Försökte beställa 1 GB för 10,89€, men var tvungen att göra slut på de 250mb först. När datapaketet är slut går vist hastigheten ner till 128kbs och det börjar kostar 0,0726€ per mb dvs ca 60 öre per mb som dras från innestående saldo. Jag använde nog drygt 10 mb innan jag tyckte att det gick segt och försökte med ett nytt sms för att beställa 1gb och nu gick det fint.
Llamaya Movil använder Oranges nät och det verkar fungera bra.

Summering

betalat 15€ för simkort och 1250mb och har 9,61€ kvar på kortet att köpa mer datapaket för.
de säljs i 9 ,5 eller 3€ plus moms därför så ojämna siffror.

Köpte kortet i en liten butik med internetstationer och moneygram mm, men det står på hemsidan var man kan köpa

rekommenderar att man köper av någon som hjälper till att få igång det hela.

Har nu flyttat kortet till min Huawei router( mer pyssel) och har hemmakomfort, dvs ipad, telefon och dator kan kopplas upp samtidigt

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Kontantkort Spanien- Llamaya Movil

Tackar det verkar bra.

Om man har problem med spanskan kan man alltid ta Masmovil som har telefonsupport på svenska. Problemet är att såmånga på campingarna har det så man fightas om bandbredden. Dom använder också Orange.

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025
Sv: Kontantkort Spanien- Llamaya Movil

Tackar det verkar bra.

Om man har problem med spanskan kan man alltid ta Masmovil som har telefonsupport på svenska. Problemet är att såmånga på campingarna har det så man fightas om bandbredden. Dom använder också Orange.
Man får använda internet när andra solar,äter,sover etc. Internet som erbjuds på ställplatser eller campingar, ofta mot avgift, är ofta väldigt långsamma, bättre att åka till Mcd om man vill ladda upp bilder etc. Här på Camping Wizmar i Peniscola går det trööögt, i varje fall under tiominuters gratisprovperioden. Hade egentligen tänkt gå för Carrefours lösning som du skrivit om men snubblade över llamaya, där ju priset är rätt, i varje fall nu i mars då man får 100 procent i bonus. de har visst låga telefonipriser också, men kan leva med de svenska 3 kr minut resp 80 öre att ta emot, så har inte forskat

Toppen