• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

F

F.d. 55451

Guest
Kära medlemmar i HBK :)

Vad vill du göra för att få svenska stellplatser används.
Eftersom jag tror inte att svenska kommuner kommer att göra stora ansträngningar för att etablera platser om det måste förbli en hemlighet.

Svenska Husbils ägare är förmodligen också rätt personer att hjälpa husbilsejere är främmande för en bra lättillgänglig resor.

Hur många utländska husbilsejere besöker HBK sidor varje dag - år ? ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Det är svårt att riktigt förstå vad du menar med denna Google-översättning från danska till svenska. Det vore bättre om du skrev på ditt modersmål - danska. Danska skriftspråket är lättbegripligt för oss svenskar eftersom det liknar norskt bokmål.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Må give Knarrevik ret :)

Jeg er dansk, men engang imellem Bredo, fatter jeg hat af hvad du mener, da jeg som dansker, har svärt ved at tyde din svenske oversätning.

Når jeg skriver her på forummet, laver jeg enkelte ändringer, på ord jeg ved har anden mening på svensk.

Ved du mener det godt, og er fuld af krudt og energi, og bare vil igang med et eller andet, eller önsker at alle kunne göre brug af dine filer :):) Bare bliv ved :):)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Kära medlemmar i HBK :)

Vad vill du göra för att få svenska stellplatser används.
Eftersom jag tror inte att svenska kommuner kommer att göra stora ansträngningar för att etablera platser om det måste förbli en hemlighet.

Svenska Husbils ägare är förmodligen också rätt personer att hjälpa husbilsejere är främmande för en bra lättillgänglig resor.

Hur många utländska husbilsejere besöker HBK sidor varje dag - år ? ;)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad vil du gøre for at få svenske ställpladser anvendt.
Efter som jeg ikke tror at svenske kommuner kommer til at gøre store anstrengelser for at etablere pladser hvis det skal forblive hemmeligt.

Svenske husbils ejere er formodentlig også de rette personer til at hjælpe husbilsejere, ikker er fremmede over for en god og let tilgængelig rejse.
Hvor mange udenlandske husbilsejere besøger HBK siderne hver dag - år ? :wink:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var altså kun Google svensk max. 10%.
Jeg skriver det om efter at have læst Google's forslag.
Ja jeg gør mig faktisk store anstrengelser for at severe det på den bedste og det høster jeg da også ros for fra anden side. Jeg vil ikke afholde mig fra at opnå kommunikation på tværs af sproget - så vær venlist lidt imødekommende.
Det er ikke for at genere nogen jeg skriver - tværtimod. :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Tak Carnival
På 2 måneder har jeg ikke opnået de samme færdigheder med det Svenske sprog som du har - men som du skriver tilpasser man det lidt efterhånden som øvelsen kommer.

Det jeg beder jer tænke over er, om man blot kan nøjes med at ønske flere pladser fra kommunerne i Sverige - der skal jo også husbils-turister til, hvis kommunerne skal have noget ud af deres anstrengelser.

DACF bad inderligt offentligheden om ställplatser - det har de fået med nu i alt ca. 440.

Håber ikke for mange platser synes at det ikke bliver anstrengelserne værd.
De gør det ikke blot for vores "blå øjne"'s skyld.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

WEEEE :):)

Nu forstod jeg til fulde, hvad du mente :)

Ingen tvivl, om at län og kommuner der opretter stellpladser, også gerne ser dem udbredt til udenlandske husbilsturister, er jo derfor de laver dem :):)

Ja, vi bruger alle de Poi, som vores udenlandske venner, har samlet og lagt på nettet, Bordatlas - Promobil - Womo har ikke selv samlet deres Poi, men deres läsere, som også opdaterer dem löbende, eller kommunerne lägger selv deres oplysninger ind i databasen :):).

Derfor har jeg også i et af mine tidligere indläg her på forum, slået til lyd, for at udbrede kendskabet til vores stellpladsliste, til en större kreds :):).

De Nordiske klubber, er i mine öjne förstevalg til at samle deres Poi i en stor database, den kan så måske bruges til at man udveksler oplysninger, med Tyske, Franske, Spanske, Italienske og hvem der ellers måtte have interesse.

Det vil sige at de Nordiske klubmedlemmer, vedligeholder og opdaterer löbende, deres egne Poi, og de udenlanske gör ligeså :):)

Så ville alle husbilsturister i Europa, ALTID have opdaterede POI til deres rådighed.

Det var så mine tanker om dette, og bare en ide :):)

Bredo: må indrömme, at nogle gange har jeg ikke svaret på nogle af dine indläg, netop fordi, jeg ikke rigtigt kunne forstå dem, men nu er det jo intet problem :):)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Ja Carnival - det er nogle ambitiøse mål, men som kræver lang tid når de først skal behandles i NMC.
Måske netop derfor gjorde DACF det bare for sig selv.
Det er der vel nok heller ikke noget i vejen for at HBK kunne gøre - det ville manifestere foreningens position som den størte skandinaviske husbilsforening.

Vi ønsker os alle hjælp til vore Europa rejser i form af kontantkort til mobilt bredbånd, GPS POI, rejseråd, rutter med udvalgte seværdigheder etc.

Hvorfor skulle andre Europæere ikke kunne ønske sig det af Sverige ?
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Kanske Webberne skulle flytte denne tråd til HBK ställplatsfrågor :)

Og ändre den misvisende overskrift, for dette har jo intet med kontantkort til mobil at göre, men om dele Poi til navigatorer og datorer, med andre klubber :):)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Indrømmet at jeg greb chancen til at anvende indledningen, hvor der efterspørges hjælp til mobilt bredbån i udlandet - hvad med Sverige - jeg mangler ihvertfald KLAR besked om den sag - lige så kontant som det ønskes for udlandet.

Enig med dig i at webberne gerne må flytte emnet.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

Dette indlæg syntes ikke at være populært.

Men kære HBK'ere hvordan kan i have så meget interesse i det meget arbejde som lægges i gratis filer, fra Carnival og mig, og så ikke selv vil gøre noget for at give til andre ?
Er man ikke interesseret i udenlandske turister ?

Jeg spørger bare for at få et ærligt svar.

Såvel den lethed hvormed der ønskes at købe mobilt bredbånd i Tyskland ( Aldi etc.) ønsker udenlandske turister da også at kunne bruge mobilt bredbånd.

Såvel den lethed at kunne stellplats filer om alle platser i Europa så vel ønskes seriøse stellplats filer fra svenskere som bør have bedst forstand.

Såvel som der har været ønsker for ruter i Tyskland og Danmark så ønsker udenlandske turister også at få ruter i Sverige.

Er det til at misforstå.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kontantkort för mobilt bredband och GPS paket för husbil Sverige ?

När det gäller kontantkort för bredband har alla stora Tele2 (eller Comviq), Tre, Telenor och Telia sådana.
Dessutom antar jag att danskar som använder Tre i Danmark också kan göra det i Sverige till samma kostnad. Svenska Tre-abonnenter kan i alla fall använda sitt kort i Danmark till samma kostnad som i Sverige.

Problemet är väl att de inte marknadsförs så hårt, då de svenska bolagen gör allt för att få kunder till fasta abonnemang...
Jag tror att Comviqs variant är enklast att hitta, då den går att hitta lite överallt (i alla fall förra året).

Jag tror inte att det krävs en svensk adress för att köpa dem.

När det gäller att dela med sig av de ställplatser så finns det en mängd här på HBK. Problemet är att det är en blandning av officiella platser, parkeringar och annat av skiftande kvalitet. Dessutom har en del medlemmar lagt till sina adresser så att andra medlemmar kan använda dem.
Om man kunde dela upp databasen så att alla officiella platser kunde sorteras ut, så hade det varit enklare att dela med sig av dem.

Nu misstänker jag att det kan vara svårt att få till. I alla fall om man ser till HBKs register. Plus att jag misstänker att det krävs ett styrelsebeslut om att göra det offentligt.

När det gäller de platser som kommuner och lokala entreprenörer gör i ordning, så hoppas jag att de registrerar dem hos exempelvis Bordatlas.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen