• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontakter?

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Var kan man köpa de vita sladdkontakterna till EBL 101?
Närmast söker jag i närheten av Göteborg
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Kontakter?

Kontaktdon är en djungel, börja med att läsa av fabrikat och ev artikelnummer på den befintliga kontakten. Det finns 2 stora tillverkare på bilsidan AMP och Molex. Troligen någon av dessa. Gå sedan in på ELFA eller Conrad sidor och leta efter det fabr. som du hittat. Där finns säkert den önskade kontakten. Ofta är det crimp-förband som behöver en speciell tång men det är ett annat problem att lösa senare.
Leffe (tidigare inköpare av elektronik och kontaktdon)
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Kontakter?

Elfa har haft kontakterna men ska utgå ur deras sortiment. Senast jag köpte så hade dom c:a 1000 i lager. Artikelnumren är 44-183-15 kontakthus 3pol 44-199-82 kontaktstift. Får du tag i kontakthus så köp inga kontaktstift de säljs bara i hundrapack, jag har massor kvar. Nu är det så bra att jag ska till Göteborg på torsdag och hälsa på vår dotter, åker hem på söndag. Hör av dig hur det går så fixar jag stiften åt dig

Magnus
 
Toppen