• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kondens

Dan Österlund

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22854
Medlemskap
2024
Hej, någon som vet var jag kan hitta dräneringsslang från min AC, Burstner Elegance från 2005?
Det kommer vatten, vid sidan av gaspedalen, från ACns luftmunstycke, särskilt vid kraftiga svängar, men ACn fungerar bra. Gissar på att slangen är igentäppt av något som inte skall vara där. Har inget pollenfilter.
Tacksam för tips.
Dan
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Det brukar vara "tillplattade", korta gummislangar som sitter långt nere på torpedväggen. Det är inte ovanligt att små löv o d täpper till.
Försök först att köra ventilationsläge med högsta fläkthastighet samtidigt som samtliga luftutsläpp är blockerade. Har du tur så räcker trycket som bildas för att blåsa rent evakueringen.
 

Dan Österlund

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22854
Medlemskap
2024
Det brukar vara "tillplattade", korta gummislangar som sitter långt nere på torpedväggen. Det är inte ovanligt att små löv o d täpper till.
Försök först att köra ventilationsläge med högsta fläkthastighet samtidigt som samtliga luftutsläpp är blockerade. Har du tur så räcker trycket som bildas för att blåsa rent evakueringen.
Tack, testar det.
 
Toppen