• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kondens i sidorutorna

F

F.d. 12696

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: Flair 6100
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej!
Jag har en Niesmann -00 och har fått problem med kondens o smuts mellan rutorna då det är dubbla rutor. Sikten genom backspegeln är urdålig särskilt när det är mörkt. Har sökt efter lösning av problemet, men då det inte går att borra i dem för de är härdade så återstår bara att byta tror jag. Någon som har förslag på vad som kan göras?
Har letat efter andra rutor på reservdelar men inget hittat. Då jag inte kan tyska så kan jag ju inte att söka på internet i Tyskland. Någon som kan hjälpa.
Peter

F

F.d. 29841

Guest
Hej
Jag har ingen lösning, men bredvid vår firma finns ett glasmästeri som hade en husbil av samma märke som ER inne för byta av sidoruta. Även den husbilan hade fått kondens mellan lamell rutorna.
Ägaren till husbilen hade varit till fabriken i Tyskland och lyckats köpa ett fönsterprti .
Men va dyr den var, har för mig att killen fick punga ut med 2500 e. Vad glasfirman tog för att montera dit fönsterpartit vet jag inte. Dom fick såga runt fönstret för att få bort det.
Jag får verkligen hoppas på det det inte är samma typ av husbilsfönster på Er husbil.
Roligare kan man ha för dessa pengar.
/VIdhem

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Hej.
Ledsen att du har fått problem med kondens i mellan rutorna, har satt i 2 glaskasetter i huset och där är det aldrig kondens. Är det 2 separata glas borde det gå att ordna någon form av ventilation som blåser in mellan glasen. Är det försglade kasetter skall det inte kunna bli kondens.

Jägarn:D

Toppen