• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kommer inte ut på nätet

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Min laptop har blivit jobbig. Den kommer inte ut på nätet ( via router ). Har kontakt med routern men något har styrt om datorn så den inte kommer ut. Kan lyckas efter många försök. I paden som jag skriver på nu kommer ut direkt.

Tacksam för förslag till åtgärd.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kommer inte ut på nätet

Det finnes flere muligheter, den ene er brannmuren i windows. Testes lettest ved å slå brannmuren av fra kontrollpanelet.

De andre mulige årsaker kan identifiseres med hva som hender i et ledetekst fönster. Bruk start - kjør og skriv cmd eller windows-knappen og R i win8.

I det svarte fönsteret som kommer opp skriv: tracert www.husbilsklubben.se

Det skal komme opp en rad linjer med tider og namn på noder om allt er rett. Feilmeldinger forteller her oftest hva som er galt.

Det finnes og i win-7 og 8 en direkte feilsøker som fungerer: høyre museknapp på nettikonet nede i høyre hjørne på skjermen og velg feilsøk.
Denne funksjonen jobber i noen minutter, men retter de fleste feil. I win-xp fungerte den dårlig og jeg prøvde den aldri med Vista.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Min laptop har blivit jobbig. Den kommer inte ut på nätet ( via router ). Har kontakt med routern men något har styrt om datorn så den inte kommer ut. Kan lyckas efter många försök. I paden som jag skriver på nu kommer ut direkt.

Tacksam för förslag till åtgärd.

En stilla undran, varför använda laptop när allt är så mycket enklare i iPad med så många fler möjligheter?

Eller du kanske har något specialprogram i laptop som du inte kan undvara?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Använder bara lapptoppen för slingbox. Appen fungerar inte för min äldre slingbox.

Toppen