• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kolla importerad bil

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Skall titta på en ursprungligen importerad Hobby 750. Modellår 2011. Bilen reggades första gången 2011, men ingen ägare förrän 2012. Enl uppgift importerades bilen ny av ägare nr 2 enl registerutdrag. Vem var nr 1?? Vill bara veta när bodelen sattes på, tillverkningsår. Jag har några vaksamma lampor som blinkar. Petimeter kanske.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Om du vill veta när den byggdes kan du kontakta Hobby i Tyskland och fråga. Bara att ge dem Hobbys serienummer. På min 2005 sitter det på en plåt i motorrummet.
Jag kontaktade Hobby förut och frågade efter färgkoderna och fick svar efter ett par dagar. Vill minnas jag använde ett formulär på Hobbys hemsida.
 

Doghill

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Finland
HBK-Nr
12249
Medlemskap
2025
Troligtvis har återförsäljaren inregisterat bilen 2011 innan den såldes pga. att nya avgasbestmmelser kom 2012. Om säljaren inte hade reggat den innan 2012 hade bilen inte fått tagas i bruk.
H. Kristian
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Troligtvis har återförsäljaren inregisterat bilen 2011 innan den såldes pga. att nya avgasbestmmelser kom 2012. Om säljaren inte hade reggat den innan 2012 hade bilen inte fått tagas i bruk.
H. Kristian
Den importerades ny av första ägaren. Skall ringa Hobby i Tyskland. Nu har jag köpt den iaf.
Mvh
SvenErik
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej Om du går in på Fråga på annat fordon med ditt reg nr ock kolla ägare /brukare . om det finns något som heter - Producentansvarig ett nr på 10 siffror. finns det, googla då på siffrorna så kan du få fram vem importören är .
Har själv en Dethleffs fordonsår 2011 sent uttagen 19-9-2011 som i husbilsbranchen är en 2012 på grund av påbyggnaden från chassi till husbil tar lång tid
Leffe
 
Toppen