• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kofångare/Ljusramp

erling 54

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Har backat sönder min bakre kofångare/ljusramp till en Ci Mizar 180. Spruckit i plasten men inga bitar som lossnat.
Kan man svetsa med värmepiostol från baksidan, eller måste jag skaffa en ny?
Var i så fall får man tag i en sådan? Pris?
MVH
Erling:(

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025
Sv: Kofångare/Ljusramp

Hej

Slå en signal till Mickes Allservice i Hallinden. Han vet vart du skall vända dig för reparation av sprickan.

//Janne

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej
Jag reparerade med Glasfibermatta o epoxi från insidan
inte svårt alls. Båtfirmorna har allt vad du behöver + instruktion.
Tejpa utsidan nogrannt så blir det minimalt med spill.
Jag fräste utsidans sprickor o lagade med gelcoat (lite trixigt med att få rätt färg)
Lycka till

F

F.d. 55379

Guest

Min förra husbil hade tydligen haft en ägare som inte stannade förän det tog stopp.
Bakre kofångaren såg inte klok ut, så jag funderade på att köpa en ny. När jag hörde vad den skulle kosta så bestämnde jag mig för att laga de. Jag använde oxå armeringsmatta och plastic padding när jag hade slipat och fixat så lämnade jag in den på lack och den blev som ny för en billig peng. Så vad jag vill säga laga din kofångare med armeringsmatta och plastic padding
Mvh
Conny

erling 54

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023

Åh vad det är skönt med människor som vet hur saker o ting ska göras och som dessutom inte är rädda för att dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter.
Stort tack vänner!!!
Nu kan den få vila till senvintern och jag slipper oroa mig:):):)

Erling

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2025

du kan pröva med en lödkolv och smölta ihop kanterna på baksidan

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Det finns ett speciellt lim för plastreparationer och som bl.a säljes av Wurth och där finns också ett speciellt armeringsnät som kommer att fungera som förstärkning. Armera och limma för det gör proffsen på plaststötfångare.
Lycka till
mvh Bror

Toppen