• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Knepiga tömningsplatser landet runt

nissebop

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12613
Medlemskap
2023
Har under resan Tromsö-Strängnäs upptäckt en del spännande konstigheter för latrintömningsplatserna på färdvägen. Börjar i Karusuando där vattenkranar
och latrinhål kanske är placerade lite för tätt.

Bilagor

• latrin-4.jpg
    latrin-4.jpg
    1,9 MB · Visningar: 13

nissebop

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12613
Medlemskap
2023
Sv: Knepiga tömningsplatser landet runt

En något uppgraderad tömningsplats fann jag vid Överhörnäs nära Örnsköldsvik.
Hur den här manicken fungerar återstår att lära sig.
Vid Mellanfjärdens vackert belägna camping finns en ny fin latrintömning. Blev lite konfunderad över vad den överkorsade toalettstolen betyder.

Bilagor

• latrin-1.jpg
    latrin-1.jpg
    1,7 MB · Visningar: 20
  • latrin-5.jpg
    latrin-5.jpg
    2,3 MB · Visningar: 24
F

F.d. 14324

Guest

Jag tolkar skylten som att du inte ska använda handfatet där du tvättar händerna för att tömma latrin.

nissebop, jag märker att du rekogniserat bra, säg gärna till mig om du känner att någon av tömningarna du besökt bör vara med i kartan med tömningsplatser.

mvh jocke

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2030

Bytte ut spolslangen igår så man sliper duscha andra eller sig själv när man spolar med sprutmunstycket. Den gamla slangen hade hål lite här och där. Första gången jag öppnade vattenkranen duschade jag en tysk!!! Innan jag bytte slang var jag själv och fick byxorna genomblöta.

Toppen