• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klossar/Kilar

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Klossar/Kilar

Det intressanta är väl om dom grillar den före eller efter dom släppt ut luften?:swoon:
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Klossar/Kilar

Jag tror inte dom har luft ,däremot HB?
Kanske praktiskt,Lingondricka i framhjulen och hb i bakhjulen,en rullande bar?
:cool::cool::cool:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Klossar/Kilar

Korv grillad på plastklotsar med en pikant smak av syra.. Det kanske kan bli en ny storsäljare för IKEA i andra exotiska länder?
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Klossar/Kilar

Apropå lutning.
Lite lutning accepterar jag utan vidare men min kylskåp säger ifrån ( man ska inte gnälla ,den är över 20 år gammal).

Hur dagens kylskåp fungerar? är den lika kräsen som min eller accepterar den några graders lutning utan att sluta att kyla ner.En varm bira smakar ingen vidare.

Mvh
Perrovski
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Klossar/Kilar

Bilen skall alltid luta en grad åt vänster! Speciellt om man befarar regn!
Om det regnar skall vattnet rinna av taket! (annars blir det problem).
På vår husbil så rinner inte vattnet av taket om den står plant! det ansamlas ett stort antal vattendroppar som får en enorm storlek på grund av den fint vaxad ytan på taket. Ytspänning. Har man ej markisen utfälld (fricamp) så gör man på följande sätt, för att själv inte bli blöt i nacken när dropparna ansamlas till ett smärre vattenfall;
Säg åt ungarna att ta en priomenad med taxen, ställ dig bakom ett av barnen så att bilen lutar 1 grad åt höger (vid dörren) av er samlade vikt, öppna dörren och be ungen kliva ut på trappsteget, bilen lutar nu en halv grad till, och "swosch", !!!! Det är nu säkert att kliva ut i det fria!
Fredrik
ps, har nu praktiserat detta 5 gånger (5 barn), men av nån konstig anledning säger dom nu bara -" Gå ut själv, gubbdjävel!" och så skrattar dom hjärtligt allihop! Visst är det synd om mej! ds
Alltså; Kilar är nödvändiga!!!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Klossar/Kilar

Kan det vara så att dom äldre konstruktorer hade bättre hum om hur man skall konstruera bilar.Tänker så när jag ser min bil där finns inte nån plan ytta på taket och då riner regndråparna hur lätt som helst av:)
Mvh/
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen