• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

klockgunnar

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Motala
HBK-Nr
29
Medlemskap
2022
Hej alla gamla vänner i HBK.



Idag kom barnbarnet till mig med en ny fyrfärgslaserskrivare, så nu kan jag skicka ut inbjudningar till min 75-årsfest 31/3 2007 (konstigt vad 75 år går fort).


Min lillebror Bertil har gått och köpt Fridhemskappellet i Kulla. Riksväg 36 mitt imellan Motala och Borensberg. Där tänkte vi fira i tre dagar 30-31 mars + 1:a april. Vi kan ta emot 20-25 husbilar på den gamla Landsvägen som ligger på motsatta sidan om 36:an. Ta med kilar till uppallningar.


Programmet i stora drag:

Fredag den 30:e mars

Ankomst Kent har lovat att hjälpa till med uppallningar. Kaffe och smörgås. På kvällen ett hönsben och sallad. CD Philips orkester spelar upp till dans.


Lördag den 31:e mars, Klock-Gunnar 75 år

Morgonfrukost. Klädsel av lokalen.


Lunchtid: Begåvning och mottagning av vänner smörgåstårta, cider, kaffe och kakor.


Eftermiddag: dukning av långbord till kvällsfesten. Blommor girlanger ballonger och kandelabrar mm.


Kl 18 drar vi igång festen, Jag bjuder på mat och svagdricka, kvinnor i kjol får ett glas rött. Sång tal och musik från levande musiker. Sex tävlingar med underhållning från gästerna hela kvällen lång.
Det är högt till taket i kapellet!


Kl 24 nattvarden avslutar kvällen, dags för nannakudden och filten.


Söndag den 1:a april

Frukost kl 10 om vi är vakna tills dess. Städning och hemfärd när promillet sjunkit till 0.



Avslutningsvis:

Om du läser det här och är berädd på att ställa upp och jobba lite är du välkommen med en anmälan till klockgunnar@telia.com. Styrelsen och några till är kontaktade på telefon och jag önskar att få det bekräftat att ni kan komma, så läser jag det bara jag kan komma åt min mail på datorn!
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Det där med sextävlingar med underhållning från gästerna hela kvällen lång.. Kan du utveckla det lite?*L* Låter i alla fall som en kul fest, helt klart!

Kia och Göran
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Hej på er alla HBK kamrater
Missa inte detta evenemang. Det blir säkert årets höjdarträff. Och vet ni vad, jag har inte hittat någon träffavgift! Bjuder Gunnar på allt detta,JA, skynda att anmäla er vi kommer att ha så kul tillsammans!

Vi ses, ni som hinner med
Eva & Hasse HBK 9
 

klockgunnar

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Motala
HBK-Nr
29
Medlemskap
2022
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Hej Kölis
Nu har mitt barnbarn kommit så vi kan svara dig så att du får reda på att det där med sex tävlingar är femkamp och sedan en till, då blir det sex! Snabbast att hitta sex fel på två teckningar vinner (finn sex fel).

Lillemor och jag har reserverat en bra ställplats åt er så, Kent har lovat att hjälpa dig med uppallningen. Han är ju HBK's parkeringsexpert. Vi ser fram emot att få ha er som gäster fredag lördag söndag.

Jag förstår om du blir besviken på att det är fel sex tävlingar. =)

Vi tar det på stort allvar och må bästa man eller kvinna vinna! Kämpa på!

Välkommen önskar Lillemor och Gunnar
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Tack för ditt svar Gunnar, jag antog nog att det var så också... Tyvärr så kan vi inte komma då vi har styrelsemöte i Suzuki klubben den 31/3 här i Stockholm och då bör jag nor som ordis vara med..
Vi önskar dej i alla fall en mycket trevlig och kul 75 årsdag och många bra år till!

Kia och Göran
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Hej Gunnar vi kan tyvärr inte komma men vi önskar dig en mycket trevlig helg med mycket folk hoppas att det blir så här roligt:wub: :twitcy: :music-icon: :music-icon: :music-icon:

Många Hälsningar Pelle o Monica
 

klockgunnar

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Motala
HBK-Nr
29
Medlemskap
2022
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Hej alla vänner,nu närmar sej träffen 30-31 mars-1 april det finns plats för
flera bilar. Kent ställplatsskäfen hjälper er med upppallningen,så inga problem
Jag önskar besked hur många som kan komma till....
Ex Håkan,Kingen,Bigge,Kent 7,Gert 8,Leif 17,Nisse,Gunnar,Kjell, och några till
som det finns plats för.
Det är högt i tak på kappellet,och det kommer det att bli oxå.
Välkomna med svar Klockgunnar och Lillemor.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Klockgunnar inbjuder till 75-årsfest i mars

Kan tyvärr inte komma, befinner oss i Spanien, men hoppas vi ses vid årsmötet.

Gunnar & Marita (HBK5)
 
Toppen