• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kjøpe LMC i Sverige - bor i Norge

• Startad av Startad av F.d. 20967
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 20967

Guest
Hei
Vi bor i Norge - har en LMC Explorer 745.( Helintegrert )
Den har midtstilt dobbelseng bak.
I Sverige selges en bil som heter LMC 735 ( Helintegrert )
Den har to enkle senger bak.
Denne bil selges ikke i Norge.
Vi hadde blitt glad om nogen her kan tipse oss om seriøs LMC forhandler i Sverige
Vi ønsker å bytte mellom de to bilene.

Hilsen Nilsen

Sv: Kjøpe LMC i Sverige - bor i Norge

Bothnia Fritid i Boden säljer LMC....

Husvagn Svensson i Lidköping säljer LMC och är mycket seriösa.

Sören Källs Husbilar Östhammar har visning i helgen kolla hemsidan han är seriös ring 0173- 51119
Hälsningar Lars

Kolla Sören Källs hemsida han har en 735 i lager :twitcy:

Du får en jobb med fortolling og mva avregning i tillegg til en tur til en trafikkstasjon for veiing og kontroll før registrering i Norge. I ditt tilfelle ville jeg kjøpt bilen ny direkte fra fabrikk, samme jobb for deg men muligens noe lavere pris. Å kjøpe en nesten ny i Sverige kan bli dyrere enn en helt ny, en får ikke igjen den moms som er betalt i Sverige og må betale 25% mva av kjøpesummen og den norske engangsavgiften på toppen av prisen i Sverige.
Tror ikke det finnes mer enn en svenskregistrert husbil som kan selges i Norge uten ekstra avgifter og det er min som jeg hadde med som flyttegods til Sverige.

Bara en liten tanke... Gillar ni nuvarande bil förutom sängarna kanske det kan fungera (och vara lönsamt med tanke på importkostnader t Norge) att låta en duktig inredningssnickare bygga om inredningen till 2 enkelsängar istf dubbelsängen.

Tillbaka
Toppen