• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kistamässan arrangeras mars 2022

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
71F69102-727F-4038-807F-12E4B51815B0.png
På grund av pandemin gjorde mässan Caravan Stockholm ett uppehåll i år, ett uppehåll som verkar ha blivit permanent. Nu kommer istället mässan Husbil Stockholm som kommer att gå av stapeln den 18-20 mars 2022. Initiativtagare är Autohallen Husbilar och Skokloster Husbil & Husvagn.

Tyvärr saknar jag de stora generalagenterna och återförsäljarna i listan på utställarna.

Vi har bara 2 renodlade mässor i Sverige med inriktning på camping och mobil fritid, ELMIA i Jönköping och Husbil på Kistamässan. Till det kan vi lägga NOLIA, som alternerar mellan Umeå och Piteå, där camping och husbilar är en del i ett större arrangemang.

Tror att det är många som saknat mässorna. Vi får hoppas att det blir mera normala förutsättningar under 2022, så att vi nästa år kan besöka mässorna för att se nyheterna. Mässorna har för många även en viktig social funktion, där vi med ett gemensamt intresse möts och trivs tillsammans.

Men var är vår egen klubb, Husbilsklubben?


Tommy
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
På grund av pandemin gjorde mässan Caravan Stockholm ett uppehåll i år, ett uppehåll som verkar ha blivit permanent. Nu kommer istället mässan Husbil Stockholm som kommer att gå av stapeln den 18-20 mars 2022. Initiativtagare är Autohallen husbilar och Skokloster Husbil & Husvagn.

Tyvärr saknar jag de stora generalagenterna och återförsäljarna i listan på utställarna.

Vi har bara 2 renodlade mässor i Sverige med inriktning på camping och mobil fritid, ELMIA i Jönköping och Husbil på Kistamässan. Till det kan vi lägga NOLIA, som alternerar mellan Umeå och Piteå, där camping och husbilar är en del i ett större arrangemang.

Tror att det är många som saknat mässorna. Vi får hoppas att det blir mera normala förutsättningar under 2022, så att vi nästa år kan besöka mässorna för att se nyheterna. Mässorna har för många även en viktig social funktion, där vi med ett gemensamt intresse möts och trivs tillsammans.

Men var är vår egen klubb, Husbilsklubben?


Tommy

Ser dessvärre ut att bli en urvattnad tillställning - hoppas i stället på Elmia i september 2022 !
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.692
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
@Tommy som svar på din fråga var är Husbilsklubben så kan jag meddela att vi kommer att delta både på NOLIA och ELMIA under 2022. Sen var vi ju som du vet även med på Bergholms mässa i Jönköping nu i höst.

Avseende den här mässan i Sthlm har vi ännu inte beslutat hur vi ska göra från klubbens sida.

/Leif
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
På grund av pandemin gjorde mässan Caravan Stockholm ett uppehåll i år, ett uppehåll som verkar ha blivit permanent. Nu kommer istället mässan Husbil Stockholm som kommer att gå av stapeln den 18-20 mars 2022. Initiativtagare är Autohallen Husbilar och Skokloster Husbil & Husvagn.

Tyvärr saknar jag de stora generalagenterna och återförsäljarna i listan på utställarna.

Vi har bara 2 renodlade mässor i Sverige med inriktning på camping och mobil fritid, ELMIA i Jönköping och Husbil på Kistamässan. Till det kan vi lägga NOLIA, som alternerar mellan Umeå och Piteå, där camping och husbilar är en del i ett större arrangemang.

Tror att det är många som saknat mässorna. Vi får hoppas att det blir mera normala förutsättningar under 2022, så att vi nästa år kan besöka mässorna för att se nyheterna. Mässorna har för många även en viktig social funktion, där vi med ett gemensamt intresse möts och trivs tillsammans.

Men var är vår egen klubb, Husbilsklubben?


Tommy
Husbilsklubben deltog på Elmia i oktober på Prova på Camping som importören som är näst störst i Sverige Bergholms arrangerade. Där skapades säkert en hel del nya kontakter och medlemma.
 
Toppen