• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kinanalle

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag skulle köpa en ny nalle och studerade mobilföretagens lockande reklam. Funderade lite och skickade efter en stor (5,3 tum) nalle från Kina i stället för en spottstyver. Tyvärr hittade tullen mig den här gången men det ändrade inte mycket. Fortfarande "skitbilligt"!

ki.jpg

Lite Kinatecken får man stå ut med, inga problem, men ibland saknar jag svenskt tangentbord (å ä ö). Inte så viktigt för ska jag skriva något så föredrar jag dator eller t.o.m. paddan.

ki2.jpg

Jag har hört att det går att ladda ner olika tangentbord från nätet. Någon som vet?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kinanalle

Går den att ringa med på vanligt sätt eller förstår den enbart kinesiska kommandon?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag laddade ner Swiftkey för 26 spänn. Fantastiskt! Enastående! Briljant! :) Var finns "hakarna"? :rolleyes:

Knarrevik, jag ringer dig!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det kanske inte är så fantastiskt ändå. Jag hittar inte prickarna över tyskt ü, en bokstav som jag använder ofta. Någon som vet var dessa prickar gömmer sig?

Jappe

PS. Joho, nu hittade jag dom! Men någon hake ska det väl i alla finnas!

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vid närmare betraktande så visar det sig att den här appen hela tiden lägger sig i mitt sätt att skriva och använda olika uttryck och för att det som jag har skrivit ska få stå kvar och inte ändras till något helt annat så måste jag godkänna mina egna uttryck gång på gång! Totalt outhärdligt!

Går denna funktion att ta bort eller är det dags att ta bort appen och begära pengarna tillbaka?

Förargad Jappe

J

Jarn

Guest

Ja, där är många inställningar man kan göra för att få det som man vill.

T.ex kan du gå in på något som heter "Personanpassning" och räcker inte det så gå till "Avancerat" där det finns ytterligare en massa alternativ, bl. a hur det skall reagera vid tryck på mellanslagstangenten.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag avaktiverade helt sonika svenska som språkalternativ så nu fungerar det glimrande med svenskt tangentbord utan enveten och störande "hjälp"! :)

Jappe

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Jag använder "Scandinavian Keybord", gjort av en norrman tro jag. Har både norskt, svenskt och danskt tangentbord som kan väljas. Dessutom av samme man "Swedish dictionary" så att man får stavningskontroll och ordförslag.
De är dessutom gratis
/Bertil

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På eldre Android har jeg benyttet Scandinavian keyboard, men på 4.1 så kan jeg velge layout på systemkeyboardet og ha flere alternativer å velge mellom under skrivning - grei løsning når en trenger både ø og ö i samme tekst.

Faren med en bestilling fra Kina er at en ikke får Android med alle språklagene - samme sak i Australia, engelsk og asiatiske språk - punkt slutt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Den nalle som jag köpte i Kina har massor med olika språk från Afrikaans till Zulu + en mängd andra som jag inte kan skriva på den här datorn. Problemet var tangentbordet men där finns ju enkla lösningar som fungerar fint.

Den har en mystisk app som heter iFlytek som tydligen ska omsätta skrift till tal. Jag har inte vågat testa än. Någon som vet vad det är?

Jappe

PS. Nu vet jag vad iFlytek är: :)

Beskrivning

全球首款基于云计算方式实现的智能语音输入法!
国内首款支持粤语、英语语音输入的输入法!
全球移动互联网大会创新应用第一名!讯飞语音输入法是由国内语音领导者、中文语音第一品牌科大讯飞自主研发的一款语音输入法,语音识别率一直处于同产品领先水平。
讯飞输入法集语音、手写、拼音、笔画输入于一体,无需切换即可在拼音输入界面进行连续手写和语音输入,文字输入随心所欲,大大提升发短信、写微博、聊QQ、输网址的速度。

Senast ändrad:
F

F.d. 53091

Guest

Hejsan!Var inköptes detta underverk? O till vilket pris???:p

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej! I Kina :D. Jag minns inte vilken av Miniinthebox, Lightinthebox eller Alibaba som jag köpte den av. Det är bara att googla. Runt tusenlappen. Det finns billigare; läs alla bokstäverna! Den måste ha minst 3G, WiFi och gärna GPS. Den jag köpte har dubbla simkortsfack vilket jag tycker är förnämligt!

Den här är väldigt lik Samsung Galaxy Note2. Väldigt stor men skojig!

En jämförelse med min vardagsnalle:

jämf.jpg

Toppen