• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kinalarm

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Hej där ute
Finns det någon i klubben som provat larm från Banggood, kinesisk tillverkare. Vore intressant att höra ev. erfarenheter. Larmet ser OK ut på deras hemsida och specifikation
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Köpt larm från Alibaba funkat bra i 5 år Larmet ringer upp om inbrott i bilen trådlösa givare alla dörrar.Kolla så det går köra på 12volt fick tips bygga en liten krets som håller spänning inom cirka 12volt.
Köp inte om det är små 12volt batterier dyra att inhandla,mina har knappceller 2023 tror jag det är.Blixtljuset har jag satt i antenn plus siren på ett finurligt ställe.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, tänk också på vid nyanskaffning om det finns uppringning m.m. att telebolagen håller på att stänga ner 2G och 3G näten.
Vet i sjutton hur det kommer att gå för det är så mycket tekniskt och enkla teleuppkopplingar som använder just 2G nätet i alla fall, och inte minst massor med enklare seniortelefoner.
Men i vilket fall som helst så skall man se till att om man köper nya grejer som larm m.m. som använder telefonnätet att det går på 4G antingen man köper från utlandet eller i Sverige, för det ligger nog mycket på hyllorna i Sverige som handlarna vill bli av med nu när det fortfarande fungerar ett litet tag till.
En kompis köpte nyligen ett "fint" avancerat larm till sommarstugan. Det visade sig att det var till 2G. Han ringde firman och frågade hur i h...... de ens kunde sälja ett så dyrt larm till kunder, och som bara har högst några år på sig om man har tur innan det lägger av.
En harkling, och löfte om att få skicka tillbaka det var enda svaret han fick.
---------------------------------
När släcks 3G- och 2G-näten ner? Arbetet har redan påbörjats. 3G-nätet är först att fasas ut och målet är att vi ska vara klara i slutet av 2024. 2G-nätet används i högre grad inom olika industriella och tekniska verksamheter, och kommer därför att leva något längre men ska vara avvecklat till slutet av 2025.
---------------------------------

Så se upp.... i alla fall om ni vill ha uppringningsfunktion och det är ju just finessen med många larm.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen