• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kenwood

F

F.d. 50158

Guest
Kan någon hjälpa oss med inställning GPS-position siffrorna. Hur gör man detta.:confused:

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025
Sv: Kenwood

hej!
Har själv väldigt svårt med GPS koordinater:yes: men om du går in under Navigering, så hittar du många trådar om detta! Lycka till !

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

Oj ! medan jag skrev till er, flyttades inlägget till Navigering:wub: Nu är ni på rätt ställe:yes:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Vad vill du ha hjälp med, finns ju lite olika val när det gäller koordinater.
Ge exempel på någon koordinat som du vill ha hjälp med.

BengtM

FD HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
7491
Medlemskap
2024

Efter att ha vilseletts av Bordatlas har jag nu kollat hur det fungerar. Den sista positionen kan vara tvåsiffrig om den räknas i sekunder (0-60) eller tresiffrig om den räknas i tusendelar av minuter (0-999). Det gör rätt stor skillnad, man hamnar i rätt stad men på fel plats. Exempel sista position 12 (1/5 av 60 sekunder) motsvarar 200 (1/5 av 1000 tusendels minuter). Så försök inte att laborera med att lägga till extra nollor för att fylla ut alla tre teckenfälten i tredje position.

Toppen