• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kenwood, Alpine, Pioneer eller vad ska jag välja??

F

F.d. 50421

Guest
Godmorgon:)

Nu tänker jag byta ut original Blaupunkt bilstereon till en 2-din multimediaenhet. Har tittat på Kenwood, Alpine, Pioneer men är fortfarande väldigt osäker vad jag skall investera i. Har sedan tidigare Waeco backkamera på husbilen med en dålig separat skärm som också ska bort. Budgeten ligger kring 10 000 kr.

Det jag värdesätter är att navigationsdelen går att ställa in för husbil alt. större fordon.

Tar tacksamt emot förslå på vad jag skall välja.

MVH//Winstar

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025
Sv: Kenwood, Alpine, Pioneer eller vad ska jag välja??

Tänk på att analoga sändningar håller på att avvecklas övergår till digitala.
Varför inte välja en surplatta i stället till navigering.
Jag skulle nog idag inte sätta dit en 2-din radio om jag skulle välja. Fick såga upp för att få ditt den. Tillkom ramsats 1000 kr.
Kanske en 1-din med stor skärm som kommer ut ur radion. Här får någon som har erfarenhet av 1-din yttra sig.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Tänk på att analoga sändningar håller på att avvecklas övergår till digitala.
Varför inte välja en surplatta i stället till navigering.
Jag skulle nog idag inte sätta dit en 2-din radio om jag skulle välja. Fick såga upp för att få ditt den. Tillkom ramsats 1000 kr.
Kanske en 1-din med stor skärm som kommer ut ur radion. Här får någon som har erfarenhet av 1-din yttra sig.

Hej! Vad innebär detta konkret och från när? Duger inte våra radioapparter längre?

Livibil

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Nej!
Det vad jag hittat nu på google:
I grannlandet Norge har Stortinget beslutat att de analoga sändningarna ska upphöra senast år 2019. Det är ett historiskt och viktigt beslut som ...

Vet inte hur det blir i Sverige. Borde finnas någon i klubben som har mer koll.
Ska du satsa 10 tkr får du säkert en radio som klarar både analogt och digitalt.

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

I radion borde man kunna surfa och lyssna på musik nyheter mm via internet också?

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Om sju år är det meningen att den analoga radion ska tas bort i Sverige. Om förslaget har gått igenom vet jag dock inte.

F

F.d. 23659

Guest

Godmorgon:)

Nu tänker jag byta ut original Blaupunkt bilstereon till en 2-din multimediaenhet. Har tittat på Kenwood, Alpine, Pioneer men är fortfarande väldigt osäker vad jag skall investera i. Har sedan tidigare Waeco backkamera på husbilen med en dålig separat skärm som också ska bort. Budgeten ligger kring 10 000 kr.

Det jag värdesätter är att navigationsdelen går att ställa in för husbil alt. större fordon.

Tar tacksamt emot förslå på vad jag skall välja.

MVH//Winstar

Kolla på nya Zenec ZE-3711D som är anpassad för Ducato från 2007. Uppfyller alla de krav du har! - Har testat ett tag och är Supernöjd:)
/polperake

Toppen