rfranklind
FD HBK Medlem
Hej
Är det ngn som har erfarenhet av effekt oxar typ KCR för att minska förbrukningav drivmedel?
Är det ngn som har erfarenhet av effekt oxar typ KCR för att minska förbrukningav drivmedel?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Unvik boxar använd mappning/chiptrim istället,förvänta dig ingen stor minskning av förbrukningen, däremot bättre prestanda.Hej
Läs mer om trim här!
Den blir egentligen inte så mycket mer bränslesnål, för det krävs fortfarande samma mängd bränsle för att producera samma mängd energi. Det som händer är oftast att folk ändrar sitt körmönster och effektkurvan kan i vissa fall flyttas i registret beroende på hur man gör mappningen, vilket i samband med vad som är optimalt mot växellådadans utväxling kan i vissa farter göra att bränsleförbrukningen minskar något.
Min personliga erfarenhet är att om bilen blir starkare, nyttjar man det, dvs går åt mer soppa.
Olika skäl? Nämn några.Nu förstår jag inte vad det är du inte förstår, men
Ifall man anser att ett visst fordon behöver mer kraft av olika skäl, så är detta en av flera lösningar