• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katten med på resan

F

F.d. 14324

Guest
Det funkade fint att ha med våran katt Stella över midsommar i husbilen. :)

Hon hittade ett favoritställe.

DSC_9709.JPG


Försöker se oberörd ut.

DSC_9725.JPG


Spanar...

DSC_9804.JPG


... efter kompisen som föredrog en chipspåse i buskarna.

DSC_9800.JPG

Första gången vi testade med katten i husbilen och det fungerade bra, hon använde kattlådan som hon skulle och det blev inga olyckor, för helgturer så blir det nog så här det får bli istället för att ordna kattvakt.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Katten med på resan

Hej.
Nej stolen var tom, men jag med flera satt ganska nära och var beredda på utryckning utifall liksom, det var nära ett par gånger men hon fixade det själv.:)

mvh jocke
 
F

F.d. 53328

Guest
Sv: Katten med på resan

Mycket lik vår 19 åriga Orustkatt)))
Vår trivs som fisken, när den var liten fick den kattmynta,
och tusan vad medgörlig den blev, sov som en stock och var
hur lugn och nyfiken både under färd och vid stopp. Vi är ute i 28 dagar nu
i vår lilla husbil PARVUS.
Hoppas på bättre väder, står på en fin plats Lövstaviks Båtklubb 140:- ink. El.
Utanför Falkenberg .
Färden går vidare dit näsan pekar))
Med vänlig hälsning, Thomas o Jannike
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Katten med på resan

Tänk om man hade en sådan katt! En nåd att stilla bedja om! Millan biter och river alla som kommer i närheten inklusive mig! Jag har lagt ner tusentals kronor på Eu-pass och försökt med sele och allt möjligt men förgäves. Det finns inte en sele som inte hon kan krångla sig ur. "Lurven" (katt 2) är livrädd för henne fast han är dubbelt så stor!

Lilla Millan! Världens finaste lilla katt!

knäppa Millan.jpg

mi 2.jpg

Här ligger hon och planerar nästa hyss!
mi3.jpg

Millan försvann en gång men vi letade rätt på henne. Kattluckan hade gått i baklås!

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/298453
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Katten med på resan

Hej.
Nej stolen var tom, men jag med flera satt ganska nära och var beredda på utryckning utifall liksom, det var nära ett par gånger men hon fixade det själv.:)

mvh jocke

Haha, ungefär som när vår katt hade tagit sig upp på gardinstången, och den började att rulla...:eek:...gissa om vi satt och höll andan om katten skulle klara det, såg ut som ett cirkusnummer, men han fixade det! Men han var aldrig mer däruppe efter det....:rolleyes:
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Katten med på resan

Hej !
Min bror kom och hälsade på oss, vi campade på Marias camping i Mellbystrand, Halland.
När han skulle ställa upp husvagnen, öppnade han dörren och smällde igen den lika fort. Han vände sig till mig och sa "kattfan är med" Den blicken glömmer man inte.
Katten hade smitit in när han packade husvagnen. Nu förstod han varför folk i bilarna tutade och vinkade, han trodde att de tyckte han hade en fin husvagn. Men det var en vettskrämd katt som klättrade i gardinerna och gjorde sina behov i sängen. min bror fick åka och köpa koppel o mat till katten, som fann sig riktigt bra tillrätta med campinglivet.
Glad sommar Uno
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Katten med på resan

försökt med sele och allt möjligt men förgäves. Det finns inte en sele som inte hon kan krångla sig ur.

Jag håller med dig Jappe. Det känns som våran katt bestämmer själv hur länge hon tycker att det passar sig att sitta fast i selen, så man måste vara med på noterna när det drar ihop sig.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Katten med på resan

Hejsan.
Jappe och jag har dragit våra historier om våra katter flera gånger nu.
Till skillnad från Jappes livligt protesterande katt vid resor, så så trivs min katt utmärkt när man är ute och åker. Hon är femton år nu och har nog ca. 15.000 resmil i kroppen utan några större problem.
Hon får vara lös i bilen när vi åker, men det är inget problem, för när jag startar bilen så går hon in i sin fastspända bur och lägger sig och sover.
När jag stannar så kommer hon ut (antingen man åkt 5km. eller 50mil) för att kolla in de nya omgivningarna. Verkar det lugnt och ok. så går hon till dörren och vill gå ut ett varv (med koppel). Verkar det sk¤¤ så hoppar hon upp på instrumentpanelen för att spana in läget noga innan beslut om att gå ut eller inte fattas.

M.v.h. JANKRO och BUSAN.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2995

Guest
Sv: Katten med på resan

Hej!
Katt på vift.
Sålde hus och flyttade in i husbil. Husbilen stod ett bra tag framför huset.
När jag försökte få in allt från huset i husbilen. :)
Då började katten också stabilisera sig i husbilen.
Sista veckan när städning var kvar då bodde vi i husbilen.
Med den följden att nu vart jag än ställer mig så kan jag släppa ut katten
(Utan sele) ropa på honom och han kommer och vi åker vidare.
Han är 6 år sitter i mitt knä med halva kroppen på armstödet när jag kör.
Går på låda men föredrar att göra ute så fort vi stannar.
❤❤ Kissen ❤❤ lita på din katt och den blir lugn och harmonisk.
 
F

F.d. 17112

Guest
Sv: Katten med på resan

Mina 2 katter går också fritt när jag har dom med i husbilen, försökte först med koppel men det fungerade inte riktigt p.g.a trassel.
På något sätt vet dom vilken husbil som är deras. :)
Ibland på en ny camp varje natt men det verkar inte som dom bryr sig om, man ser iallafall att dom mår bra.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Katten med på resan

Vår gamla katt hade nog varit svår att ta med i husbilen. Han är nu i katthimlen sedan många år, men vi minns honom fortfarande med skräckblandad förtjusning. En betraktelse inspirerad av Hans Alfredsson:

Nisse var en elak katt
den elakaste man fann.
hans hela värld var disciplin
han tänkte som en tröskmaskin
han var en elak fan.

Han kunde rivas så det kändes
hans humör var rent eländigt
när blodet flöt så njöt han
när modet tröt så tjöt han
han dompterade oss fullständigt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Katten med på resan

Hejsan, en liten historia från en som var nära att bli av med sin katt.

Jag litar på min katt och skulle gärna låta henne gå ut på egna små äventyr.....
Det jag inte litar på är oförutsedda händelser, lösa hundar m.m. samt i kombination med katten som inte är orienterad i de nya omgivningarna.
En katt som flyr i panik undan något otäckt blir helt vilsen och både rädd och osäker på sin väg tillbaka till husbilen.
Jag lyckades att hitta min katt till slut, uppkrupen bland balkarna på ett långtradarsläp som dessutom just släppte luftbromsarna för att fortsätta färden.
Jag lyckades få en tjurig långtradarchaffis att stanna upp så länge att jag kunde krypa in bland balkarna och hämta ut en vettkrämd katt som förmodligen skulle ha följt med långtradaren om jag inte sett henne i sista sekunden.

När jag bar henne tillbaka till husbilen så sa jag.
"Inte ett steg till utanför bilen utan koppel."

Hon verkade att samtycka efter äventyret.
Hon kommer om jag skramlar med kopplet.
Hon har skapligt koppelvett, (går sällan runt/under buskar, stolpar och staket om husse inte kan komma fram efter henne).
Hon vänder om jag gör en lätt dubbelsignal med kopplet.
Hon jagar möss i koppel.
Hon stannar innanför dörren för att bli losskopplad när vi kommer tillbaka till bilen.

Kort sagt inte en meter ute, utan koppel nu mera :D.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 955

Guest
Sv: Katten med på resan

Åh, tack för roliga bilder på er kisse! Vad roligt att det fungerar för någon att ha med sin katt...
MVH
Berit
 
Toppen