• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Katt i husbilen

P

perprott

Guest
Hej!
Jag kan inte se att någon skriver om att ha katt i husbilen.
Vad är det som gäller i europa?

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: Katt i husbilen

Vi har vaccinerat våran katt mot rabies chipmärkt och så fick vi ett pass till honom
det tog ca 6mån fr första sprutan för ett godkänt prov med antikroppar mot rabies
vi har varit bara i nordiska länderna
vad jag förstår så ska det vara ok i Europa kolla med jordbruksverket

F

F.d. 55337

Guest

Om man åker ut i Europa så måste man även avmaska katten hos en veterinär innan man åker in i Sverige igen. Från det att avmaskningen skett måste man passera svenska gränsen inom 10 dagar.

Vi har rest med katt/katter varje år i flera år och det har gått jättebra. Våran katt/katter har varit/är utekatter men vänjer sig snabbt till husbilslivet när vi är på resa, då går dom alltid i lina.

/Anders och Birgitta
Vårt husbilsliv

:cat:

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Även vi har katt med utomlands. Har varit ner till Medelhavet i fyra somrar nu. Han är inne/ute katt hemma men katt i snöre när vi är på resande fot. Eget pass naturligtvis.

Nizze är alltid nyfiken när vi stannar med bilen. Står stilla och väntar på att jag tar på selen. Då vet han att han får gå ut och titta sig omkring. Han är nu sju år och har varit med i husbilen sedan han var åtta veckor.

I bilen är han trygg. Händer det något otäckt så är det full fart in i bilen. När han ligger i framrutan spelar det ingen roll om det går förbi stora skällande hundar utanför, han reagerar inte.

//Anitha.

Bilagor

• Nizze  och and.jpg
    Nizze och and.jpg
    44,2 KB · Visningar: 304
  • Nizze i framrutan.jpg
    Nizze i framrutan.jpg
    40,8 KB · Visningar: 303
  • Nizze nyfiken.jpg
    Nizze nyfiken.jpg
    71,4 KB · Visningar: 302

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Även vi har katt med utomlands. Har varit ner till Medelhavet i fyra somrar nu. Han är inne/ute katt hemma men katt i snöre när vi är på resande fot. Eget pass naturligtvis.

Nizze är alltid nyfiken när vi stannar med bilen. Står stilla och väntar på att jag tar på selen. Då vet han att han får gå ut och titta sig omkring. Han är nu sju år och har varit med i husbilen sedan han var åtta veckor.

I bilen är han trygg. Händer det något otäckt så är det full fart in i bilen. När han ligger i framrutan spelar det ingen roll om det går förbi stora skällande hundar utanför, han reagerar inte.

//Anitha.
man blir avensjuk när man ser katter i husbil, jag vill hjärna ha en till katt, min gamla blev 17år. tyvärr blev det inte att han var med i husbilen, men i båten var han med och det var aldrig problem, dom lärsig fort att ta hand om oss människor mvh håkan ps nizze är en ståtlig katt

Senast ändrad:
Toppen